3 505 läst ·
3 svar
4k läst
3 svar
Borsta eller högtryckstvätt på rödfärg?
Målar om kåken. Ett rent helvete att borsta färgen, sliter och blir grisigt.
Har garaget som ska göras, vad säger ni om att köra högtryck istället för borste? Nackdelar? Hur länge bör man vänta med att måla efter högtryck?
Har garaget som ska göras, vad säger ni om att köra högtryck istället för borste? Nackdelar? Hur länge bör man vänta med att måla efter högtryck?
Högtryck fungerar utmärkt. Gammal myt att panelen gpr sönder, och att det aldrig torkar ordentligt osv.
Om det sedan är Falu rödfärg eller annan slamfärg så är det inte så noga med rengöring. Behövs egentligen enbart om det är stora mängder löst färgdamm. Borsta bara av det värsta med stålpiasava. Men det givetvis med högtryckstvätt också.
Akrylfärger tas med fördel bort med högtryck.
Om det sedan är Falu rödfärg eller annan slamfärg så är det inte så noga med rengöring. Behövs egentligen enbart om det är stora mängder löst färgdamm. Borsta bara av det värsta med stålpiasava. Men det givetvis med högtryckstvätt också.
Akrylfärger tas med fördel bort med högtryck.
Klicka här för att svara