3 921 läst ·
18 svar
4k läst
18 svar
Borrmaskin nätdrift max 1000kr?
Sida 1 av 2
Hej och god fortsättning
Tittat runt lite nu och är villrådig efter ett dåligt köp på K-rauta.
Mina krav är:
- 500-1000w
- El/nätdrift
- Chuck upp till 10 mm (eller mer)
- Ej slagborr
- Max 1000kr
Vad är det "bästa" alternativet i denna klass?
Jag har redan en rejäl bilmaskin, slagborr, och batteridragare, så det är endast borrfunktion jag är ute efter.
Mvh
Jan
Tittat runt lite nu och är villrådig efter ett dåligt köp på K-rauta.
Mina krav är:
- 500-1000w
- El/nätdrift
- Chuck upp till 10 mm (eller mer)
- Ej slagborr
- Max 1000kr
Vad är det "bästa" alternativet i denna klass?
Jag har redan en rejäl bilmaskin, slagborr, och batteridragare, så det är endast borrfunktion jag är ute efter.
Mvh
Jan
Jag har haft en sån här i några år och tycker den funkar bra. Oftast använder man ju skruvdragaren, så det blir mest när man behöver lite högre varvtal, tex vid slipning, eller om man ska borra/såga flera grövre hål och inte vill köra slut på batteriet som den åker fram.
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Elhandverktyg/Borrmaskin/Slagborrmaskin-ID-710-2000030942/
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Elhandverktyg/Borrmaskin/Slagborrmaskin-ID-710-2000030942/
Produkter som diskuteras: "paxfläkt"
Badrumsfläkt PASSAD 30 PAX
Med ljus- och fuktsensor
1 749 kr inkl moms
Läs mer
Ja den var ju prisvärd, dock så var det utan slagborr jag var ute efter =)useless skrev:
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 296 inlägg
Det är väl bara att stänga av slagfunktionen?
Medlem
· Västerbottens län
· 18 048 inlägg
Varvtalet på Biltemas är 2900, högt varvtal men det blir lågt vridmoment.
Så till grövre borr duger den inte.
Protte
Så till grövre borr duger den inte.
Protte
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Det utrymmet är nog knappt märkbart.sy97jgu skrev:
Har själv haft denna ungefär i kanske 20 år, och varit nöjd med den.
Grön Bosch, som du får för drygt en femhundring:
http://www.pricerunner.se/pl/1258-3824502/Borrmaskiner-och-Skruvdragare/Bosch-PSB-500-RE-CT-priser
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 296 inlägg
Biltema har ju en med högre effekt och varvtal än den länkade. Fast det är fortfarande slagborr då
Var länge ute efter en liten smidig borrmaskin utan slag för att blanda mindre bruk med. Har både riktig omrörare och tombola men ibland vill man blanda mindre mängd på några kilo. Letade därför efter en billig maskin. Fick leta länge!
Kom fram till två saker. Det finns inte billig borrmaskin utan slag från erkända tillverkare. Ju lägre varvtal desto dyrare tycks det vara. Ville ha en lågvarvig så klart.
Slagborr är mycket billigare, där kan du komma under 1000 även om du väljer premiummärken.
Närmast 1000 sträcket är Metabo BE650, köpte den inte för den är högvarvig.
Kom fram till två saker. Det finns inte billig borrmaskin utan slag från erkända tillverkare. Ju lägre varvtal desto dyrare tycks det vara. Ville ha en lågvarvig så klart.
Slagborr är mycket billigare, där kan du komma under 1000 även om du väljer premiummärken.
Tack för ett bra svar! Skall kolla på Metabon.End skrev:
Var länge ute efter en liten smidig borrmaskin utan slag för att blanda mindre bruk med. Har både riktig omrörare och tombola men ibland vill man blanda mindre mängd på några kilo. Letade därför efter en billig maskin. Fick leta länge!
Fast som med allt, ju fler funktioner desto mer som kan gå sönder, finns en orsak till att jag gör is manuellt i mitt frysskåp i stället för en "cool" ismaskin och kolsyrat vatten i kylskåpsdörren ;-)KnockOnWood skrev:
Vinnaren blir nog denna: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=1366338
Makita HP 1631, med 13 mm chuck =)
Makita HP 1631, med 13 mm chuck =)