Är det någon som kan förklara för och nackdelar med borrad och grävd brunn?
Vilket är bäst och varför?

Lillemor
 
Hemmakatten
Engrävd brunn går några meter ner förutsatt att det finns grundvatten nära ytan. Den är billig men ger dig vatten som riskerar att vara förorenat och otillräckligt. En borrad brunn ger dig minst bekymmer och alltid rent och klart vatten (för det mesta) och är en säkrare investering.
 
På Avantis hemsida [http://www.avantisystem.se/] kan du läsa och ladda ner brunnsborrarhandboken. Den beskriver på ett bra och tydligt sätt skillnader mellan olika brunnar och lite vad man skall tänka på när man anlitar en eventuell brunnsborrare.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.