Hej!

Ska regla igen en dörröppning i vår 40-talslya som tidigare ägare öppnat upp på ett sätt vi inte är helt överens med.

Vill inte ha reglar som slår sig så tänkte både plugga och limma, men på ena sidan sitter kökets lampknappar oroande nära. Vad tror ni?

Dörröppning i behov av regling bredvid en vägg med ljusknappar och köksknivar på magnetlist.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ovanför finns också denna.

Vägg med borttagen dörröppning och synliga reglar, kökets strömbrytare nära kanten, rund detektor ovanför.
Skapa konto

Det går säkert en kabel från brytarna upp till dosan men andvänder du skruv som inte är så långa att de går igenom regen som sitter där nu så ska det inte vara nåra problem..

D Melb skrev:
Det går säkert en kabel från brytarna upp till dosan men andvänder du skruv som inte är så långa att de går igenom regen som sitter där nu så ska det inte vara nåra problem..
Det är ingen träregel där nu utan rätt på lättbetongen. Men visst borde elen gå rakt upp? Så jag klarar mig om jag håller mig till denna plugga och matchande skruv.
Hand som håller en vit plugg vid sidan av en dubbel ljusströmbrytare monterad på en vit vägg.
Skapa konto

Elrören går med största säkerhet rakt upp från dosan, om du öppnar dosan ser du även hur djupt in i väggen dom ligger.

• Gilla
FunkishJonny
  • Laddar…
Jag läste runt lite och kollade faktiskt i dosan, och det såg lugnt ut där. Borrade försiktigt lite i taget med tejpbit på borren som guide och voila, elen är kvar och första biten regel på plats.

Glömde jag skriva tack? Pinsamt. Självklart tack för svaren också!

• Gilla
Papperskatt och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.