Medlem
· Västerbotten
· 274 inlägg
Hej,
Behöver lite råd.
Ska installera en duschvägg som ska fästas med 4 st 35mm skruvar i väggen.
jag har en regelsökare som även ska känna av reglar, metall, el och även djupare i väggen.
Är alltid lite nojig när man ska borra i väggar, och här är vattenledningarna dragna dolt i vägg. Regelsökaren/metallhälare visar inget utslag.
Jag ska borra 5cm till höger 32cm ovanför respektive 5cm höger och 32cm nedanför från vattnet som går till tvättmaskinen. Borras alltså i skarven till höger från vattenanslutning till tvättmaskinen.
rimligen går ev. någon ledning mellan dusch och tvättmaskin, men borrar ju inte i den höjden. Samt bör rören gå 90 till 180 grader tänker jag.
vidare blir jag inte klok på var jag stänger av vattnet till badrummet. Har en lucka i taket med flera kranar.
Samt en inspektionslucka i annat rum bakom badrummet som ser ut såhär
Någon som törs sig på en kvalificerad gissning vart jag stänger av vattnet?
Tips på vad mer man kan göra för att säkerställa att man inte har något gömt i väggen?
Bara att köra eller hur skulle ni ha gjort?
Behöver lite råd.
Ska installera en duschvägg som ska fästas med 4 st 35mm skruvar i väggen.
jag har en regelsökare som även ska känna av reglar, metall, el och även djupare i väggen.
Är alltid lite nojig när man ska borra i väggar, och här är vattenledningarna dragna dolt i vägg. Regelsökaren/metallhälare visar inget utslag.
Jag ska borra 5cm till höger 32cm ovanför respektive 5cm höger och 32cm nedanför från vattnet som går till tvättmaskinen. Borras alltså i skarven till höger från vattenanslutning till tvättmaskinen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
rimligen går ev. någon ledning mellan dusch och tvättmaskin, men borrar ju inte i den höjden. Samt bör rören gå 90 till 180 grader tänker jag.
vidare blir jag inte klok på var jag stänger av vattnet till badrummet. Har en lucka i taket med flera kranar.
Logga in
Skapa konto
Samt en inspektionslucka i annat rum bakom badrummet som ser ut såhär
Logga in
Skapa konto
Någon som törs sig på en kvalificerad gissning vart jag stänger av vattnet?
Tips på vad mer man kan göra för att säkerställa att man inte har något gömt i väggen?
Bara att köra eller hur skulle ni ha gjort?
Produkter som diskuteras: "regelsökare"
Regelsökare S200 Stanley
Finner trä upp till 19 mm
366 kr inkl moms
Läs mer
Är det en hyreslägenhet? Isåfall får du nog inte göra vadsomhelst därinne.
Eftersom det verkar bara en badrumsmodul så går rören med 90% säkerhet rakt upp till taket.
Tänk på att det kan vara endast en plåt bakom kaklet beroende på tillverkare av modulen.
Eftersom det verkar bara en badrumsmodul så går rören med 90% säkerhet rakt upp till taket.
Tänk på att det kan vara endast en plåt bakom kaklet beroende på tillverkare av modulen.
Medlem
· Västerbotten
· 274 inlägg
det är en bostadsrätt.Matti_75 skrev:
Har suttit en vikbar duschvägg där tidigare, så är borrat i väggen tidigare, men inte exakt på samma ställe.
Rätt rimligt att det går rakt upp givet att inspektionsluckan med rör sitter i taket, tror även kranarna går till respektive vattenledning till dusch, tvättmaskin och blandare i badrummet. Stämmer till antalet.
Medlem
· Västerbotten
· 274 inlägg
Medlem
· Västerbotten
· 274 inlägg
jag tror jag hittade vad du menar. Dessa lösningar verkar krävas på vissa modeller då ramen har ett för djupt spår mot väggen så att säga. Jag hade tur att min ram för duschväggen var så pass plan att det gick att limma direkt. Nu sitter allt på plats.P Peter_Ker skrev:
tack för hjälpen
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden