Hej
Har en vattenbrunn som börjar sina och Dricksvattnet börjar ta slut
Brunnen är 5 meter djup.
Tänker istället djupborra för att få bättre kvalitet på vattnet och framförallt större tillgång utan det sinar varje varm sommar.
Någon som har borrad brunn i trelleborg området?
Någon som vet någon brunns borrare som kan rekommenderas.

Vi har en borrad brunn, men den är från 71.
Så jag har idag tyvärr inga tips på brunnsborrare.

Jag vet inte riktigt var i kommunen du huserar, vi ligger öster om stan några hundra meter från havet.

13th Marine 13th Marine skrev:
Vi har en borrad brunn, men den är från 71.
Så jag har idag tyvärr inga tips på brunnsborrare.

Jag vet inte riktigt var i kommunen du huserar, vi ligger öster om stan några hundra meter från havet.
Hej
Hur sköter man borrad brunn
Är vattnet friskt
Har hört många som har mycket järn och kalk och måste använda dyra filter och kemikalier?
Bor i smygehamm

T Trelleborgbyggaren skrev:
Hej
Hur sköter man borrad brunn
Är vattnet friskt
Har hört många som har mycket järn och kalk och måste använda dyra filter och kemikalier?
Bor i smygehamm
Brunnen tar väl hand om sig själv så länge den är tät.
Vi har kommunalt vatten med, så borran används bara till bevattning nuförtiden. Vi har problem med ytvatten kan tränga in och därmed skita ner vattnet.

Spontant så skulle jag säga att vattnet är relativt järn och kalkrikt. Ska träffa svärfamiljen i helgen, de har egen brunn i trakten, kan kolla om de använder filter.

Annars är kommunens VA ganska utbyggt vill jag minnas, kolla om du inte kan få åtminstone dricksvatten från dem?

Och bara för det är jag väldigt glad över borran, inget vatten i kranen just nu :sweat:

13th Marine 13th Marine skrev:
Brunnen tar väl hand om sig själv så länge den är tät.
Vi har kommunalt vatten med, så borran används bara till bevattning nuförtiden. Vi har problem med ytvatten kan tränga in och därmed skita ner vattnet.

Spontant så skulle jag säga att vattnet är relativt järn och kalkrikt. Ska träffa svärfamiljen i helgen, de har egen brunn i trakten, kan kolla om de använder filter.

Annars är kommunens VA ganska utbyggt vill jag minnas, kolla om du inte kan få åtminstone dricksvatten från dem?
Nej jag har 700 m till kommunalt vatten
Trelleborg kommun vägrar koppla på mig
Så det fungerar inte

Kollade med den utökade släkten, de hade en avkalkare som de inte ens använder, inget mer.
Så helt okej får man anta.

Jag har haft MBE brunnsborrning här och borrat för bergvärme, de har gjort ett bra jobb, så kan rekommendera dem.

A ajn82 skrev:
Jag har haft MBE brunnsborrning här och borrat för bergvärme, de har gjort ett bra jobb, så kan rekommendera dem.
Hej
Borrar dom även Dricksvatten borra
Vad kostar det?
Blev ditt bra?
Bor du I trelleborg området?

Ja, i trelleborg. Ja, jag är nöjd med deras arbete som jag skrev.

Hur ska jag veta vad det kostar att borra en brunn när jag borrat för bergvärme? Men de borrar brunnar också, det vet jag.

T Trelleborgbyggaren skrev:
Hej
Borrar dom även Dricksvatten borra
Vad kostar det?
Blev ditt bra?
Bor du I trelleborg området?
Ring dom om kostnad.... borra en brunn är ingen raketforskning så det kan nog vem som helst som borrar och är seriös

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.