Hej alla, har vart på husexpo och kollar runt lite. Och blev lite nyfiken på ett hus från borohus, som heter "RYMD 125". Har ni gott folk någon aning om vad de ligger i för prisklass?? Och sen lite nyfiken på vad de är för takhöjd på den höga delen av huset??

// Ante

HAllå, vi ska bygga med boro under höset/vintern i Karlstad. Vi fastnade för dem utan att ha kollat runt. När mna hör med kunniga verkar det som de håller hög standard i förhållande till pris. HUset vi ska bygga är ett Uppland 158. Med lite omkonstruktioner blir det ytterligare lite större och annorlunda. På övervåningen i detta hus är det ca 4m i tak på sina ställen. På undervåningen är det 2,5m men det är det nog hos alla tillverkare.

Uppland 158 visst e det det som är i funkis stil? Borohus har fina hus, kollade sj på Närke 155. Jätte trevlig försäljare här i Umeå iaf.

Hej, är ny på forumet och också intresserad av att bygga. Har kollat på lite olika Borohus och även på Rymd 125 som dom har ställt ut på husexpo i sthlm. Det huset skulle byggsatsen tydligen ligga på runt 950000 plus stommontering eller snickarfärdigt...

Vet inte riktigt vad man skall välja där men är man händig så skall det väl räcka med stommen? eller :-?

Hej!
Har oxå varit på husexpo och fallit för Rymd-serien. För vår del lutar det nog åt ett Rymd 129. Dessutom är Boro-hus leveransbeskrivning bland dom mest detaljerade jag sett hittills så dom känns mycket seriösa, och prisvärda!

Vi ska göra mycket själva och köper enbart stomrest, vattentätt/låsbart. Bygger i Karlstad till våren.

Det har ju varit mycket turer runt Boro under årens lopp. Men om det inte har förändrats allt för mycket med material och arbete så är det väldigt bra hus. Hade ett Borohus som var nästan 20 år när vi sålde och det kändes fortfarande fräscht.
Så jag skulle nog bygga ett Boro.

Hej
Vi var också på Husexpo och tittade. Vi frågade om priset på RYMD 125 och det skulle gå på runt 2,6, rest och klart inkl grund.

Hej.

Vi har bott i vårt Södermanland 220 i drygt ett år nu och är supernöjda med detta hus.

Jag gjorde grunden själv och fick sen huset stommonterat sen har jag gjort allt själv.

Om någon ska bygga Borohus så har jag hur mycket bilder som helst under byggprocessen så bara hör av er så kan jag maila bilder plus vad jag har upplevt som bra och dåligt med huset och med Borohus.

// Salle

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.