Hej
Vi funderar på att bygga Borohus. Någon som har några åsikter om Borohus? Vad som helst är tacksamt.
Vi har tittat mest på modell Halland 130 variant 5.
Mvh
/Calle & Charlotte
 
Hej

Vi har nu bott i vårt Halland 130 sedan april förra året. Den största ändringen vi gjorde med
vårt hus var att bygga ut det med 20 kvadrat. Vi valde att flytta ut de rummen som vi kallar för
barnrum och därmed få ett större vardagsrum.
Man kan nog säga att varje rum i denna del av huset gjordes något större.

Har bara gott att säga om Borohus. Både säljaren Mattias Cederqvist och byggänget var klockrena.
Huset blev så bra så och jag har inte den minsta anmärkning på slutprodukten.

Bygg med Borohus!
 
  • Gilla
Husdrömmar72
  • Laddar…
Vi började vår byggprocess med Boro och Mathias på Husknuten i aug 09 och snart ska bygget sätta igång!
Är som sagt mycket nöjda och hoppas det fortsätter så!
Hade varit kul om fler "Borobyggare" kunde kommenterat hur det gått :-)
 
Vi ska också köra med Borohus, fast ett Uppland som vi har förstorat och ändrat lite i. Förhoppningsvis kan vi snart göra själva beställningen. Tyvärr har det hela dragit ut på tiden, men det är vårat fel.
 
Vi har byggt ett Borohus som vi bott i 5 månader, och vi är inte alls nöjda med säljaren eller byggaren.
Vårt hus är ett fuskbygge och säljaren och byggaren tycker att vi är dumma och barnsliga som klagar.
Vårt hus har klassas som ett fall för fuskbyggarna av 3 besiktningsmän och vi kommer att få flytta ut när de börjar att riva tak och väggar, det hittades över 48 elfel flera där det fanns fara för person och egendom, vi har rörskarvar i väggar och en läcka i det stora badrummet och en massa fel!

Men utsidan är fin.......
 
Isabel76 skrev:
Vi har byggt ett Borohus som vi bott i 5 månader, och vi är inte alls nöjda med säljaren eller byggaren.
Vårt hus är ett fuskbygge och säljaren och byggaren tycker att vi är dumma och barnsliga som klagar.
Vårt hus har klassas som ett fall för fuskbyggarna av 3 besiktningsmän och vi kommer att få flytta ut när de börjar att riva tak och väggar, det hittades över 48 elfel flera där det fanns fara för person och egendom, vi har rörskarvar i väggar och en läcka i det stora badrummet och en massa fel!

Men utsidan är fin.......

Usch...jag lider med er! Stå på er, dra in säljaren o byggaren till domstol. Fuskbyggarna här i sverige ska inte tro att dom kan göra hur som helst.
Hoppas ni hållit inne med en del pengar?!
 
Borohus byggsats är väl som de flesta andras på marknaden.
Viktigare är väl att få reda på vilken entreprenör som skall bygga upp huset på plats. Det varierar från bygge til bygge. Se till att få ett namn på byggaren och kolla upp dennes referenser från tidigare byggen.
 
JonasiGbg skrev:
Vi började vår byggprocess med Boro och Mathias på Husknuten i aug 09 och snart ska bygget sätta igång!
Är som sagt mycket nöjda och hoppas det fortsätter så!
Hade varit kul om fler "Borobyggare" kunde kommenterat hur det gått :-)
Hej vi har oxå anlitat Matias på borohus och han verkar var bra kunnig och trevlig
Gick allt bra med hus bygget
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.