Hej!

Jag undrar om någon har erfarenheter av Borohus Malmö?
Har läst mycket i forumet och allting har inte direkt varit positivt. Jag har dock inte hittat något om Malmö-kontoret.

Undrar även om det är någon som byggt Rymd 161 det senaste året och vad det isf kostat(NF)?

/Tobbe

Hej Tobbe,

Borohus har bra hus, vi har själva byggt(bygger) ett i Skåne men byggfirman(Bygg & Montage) som Borohus säljare i Malmö rekommenderar hade jag inte anlitat. Vi gjorde det och ingenting har fungerat som det ska... dessutom så skulle vårt hus vara klart Sept 2010 men är fortfarande inte klart.... När det strular så står säljaren(Carl) bakom entreprenören så man är ganska ensam med att kämpa om att få saker rätt.
Som sagt, Borohus har fina och bra hus men säljare och byggfirma är Ej att rekommendera.

/ Alex

Jag antar att ni sett den här tråden:

http://www.byggahus.se/forum/refere...ning-end-bygg-kimstad-och-borohus-orebro.html

Det gäller iofs ett annat säljkontor, men det ger en viss indikation på hur ointresserade Borohus är av kvalitet i byggprocessen, deras egen säljare har här rekomenderat en entrepenör som genom direkt kriminellt beteende orsakat en livsfarlig elinstallation, och tydligen en hel drös med andra grova fel i bygget.

Det förefaller som Borohus inte bara ignorerar problemet utan tom. fortsätter att låta samma säljare bedra fler husköpare.

Känns inte som ett husföretag man kan ha förtroende för.

Asså det är förjävligt att det får lov att fungera som det gör. Det borde finnas klara direktiv för hur ett husbygge får gå till och vem som ska göra vad (medveten om att detta finns, men det fungerar inte som det borde). Det skulle funnits ett bötes-system för varje anmärkning som upptäcks i en besikting. Inte bara att det ska åtgärdas, utan vite skulle utbetalas till kunden. Det är egentligen det enda sättet att få bort fuskbyggarna. Det borde vara en självklarhet att det på ett nybyggt hus inte får finnas några som helst byggfel.

Har fått väldigt olustiga vibbar när jag träffat Borohus säljare, så det känns nästan som att man får vatten på sin kvarn när ni "Mrghost" skriver att er säljare är Borohus Malmö. Vet inte om det är branchens rykte som gör att man är mer misstänksam. Jag gillar ju generellt sett inte säljare alls. Men det är något som säger mig att vissa inte har rent mjöl i påsen. Borohus håller ju på att bygga ett helt område i V. Tommarp utanför Trelleborg. Det området har de ju försökt få sålt i 3 år nu, men det är väl endast 3-4 hus som byggts där och ett av dom är deras egna vísningshus. Känns lite lustigt... Jag får fortsätta reka helt enkelt!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.