Jag och min fru har hittat vårt drömhus , karisma 5
Finns det någon här som har erfarenhet av borohus och vad vi skall tänka på
Vi har varit i kontakt med borohus på husknuten i Göteborg och skall bygga utanför Kungsbacka

• Gilla
Vicbra
  • Laddar…
Välkommen till forumet.

Jag skulle rekommendera dig att läsa den här tråden innan du bestämmer dig för att bygga med borohus, det är ett av forumets mest lästa trådar.
Personligen skulle jag inte beblanda mig med det företaget efter att ha följt denna historia, inte ens om det bara var ett paket spik som de försökte sälja till mig.

http://www.byggahus.se/forum/refere...ning-end-bygg-kimstad-och-borohus-orebro.html

Läst det sen tidigare och det är ingen rolig läsning

Finns en hel del mindre smickrande trådar här på BH om Borohus. Vi har också byggt med dom och vi hade stora problem med deras säljare i Dalarna som också var entreprenör för bygget. Det mest häpnadsväckande är att han fortfarande är deras ombud/säljare trots att jag hört om en handfull liknande historier som vår där han varit inblandad, vilket tyder på att Borohus uppenbarligen inte tar tag i oseriösa säljare som inte sköter sig. Problemet med deras säljare är att de inte är anställda av Borohus (var inte så när vi byggde i alla fall) så de har juridiskt inget ansvar för problem som uppstår eller löften som bryts. (Lite kring våra problem finns i tråden http://www.byggahus.se/forum/hustillverkare/99650-borohus-i-dalarna.html)

I vårt fall så kontaktade Borohus centralt oss två år efter två-årsbesiktningen och var väldigt måna om att vi skulle vara nöjda med Borohus och erbjöd sig att stå för åtgärderna för kvarvarande punkter och sedan reglera kostnaden med sin säljare/vår entreprenör. Men nu har det gått över tre år och ärendet är inne på sin tredje person på Borohus och trots upprepade löften händer ingenting. Så jag börjar bli uppriktigt trött på att tjata på att de ska uppfylla något de själva föreslagit och vi accepterat för att vi i alla fall skulle vara nöjda med Borohus som leverantör.

Så problemet som jag ser det med Borohus är att de uppenbart har oseriösa säljare i vissa regioner och när de inträffar problem så tar de inget ansvar eller som i vårt fall lovar att ta ansvar men inget händer.

Efter alla trådar man följt här om borohus, så skulle ja aldrig våga bygga med dem, sök på borohus så kommer du få mycket svettig läsning

• Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Hej

Be och få kontakta andra kunder som byggt med dom. Det är inte hustillverkan ni enbart ska kolla upp utan underentreprenören som bygger huset åter huvudentreprenören. Kolla vilken markentreprenör som ska gör grunden, VVS, el firma m.m. som ska göra övriga jobb.

//Calle

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.