Hej,
Har en diskmaskin från Ikea, Electrolux, den har gett felmeddelande "i20“ senaste tre ggr vi kört.
Hittade denna filmsnutt som förklarade att man måste göra rent en sensor, som med tiden kan becka igen.
Efter rengöring/spolning av filter och sil och sensorn har han gått igenom ett program tom, utan problem. Så det är ju den goda nyheten.
Men jag tycker att han låter lite rassligt, inte hela tiden, bara vid något visst moment han gör.
Så vid övrig tid låter han ju inte så farligt.
Vad tror ni behöver han mer omvårdnad egentligen? Är det något som tyder på att han rasslar sönder snart?
Jag tror inte han lät så här 2019 då vi köpte den, men jag har inte reagerat på det heller förren han gav i20 meddelandet.
Mvh
Fredrik
Har en diskmaskin från Ikea, Electrolux, den har gett felmeddelande "i20“ senaste tre ggr vi kört.
Hittade denna filmsnutt som förklarade att man måste göra rent en sensor, som med tiden kan becka igen.
Efter rengöring/spolning av filter och sil och sensorn har han gått igenom ett program tom, utan problem. Så det är ju den goda nyheten.
Men jag tycker att han låter lite rassligt, inte hela tiden, bara vid något visst moment han gör.
Så vid övrig tid låter han ju inte så farligt.
Vad tror ni behöver han mer omvårdnad egentligen? Är det något som tyder på att han rasslar sönder snart?
Jag tror inte han lät så här 2019 då vi köpte den, men jag har inte reagerat på det heller förren han gav i20 meddelandet.
Mvh
Fredrik
Allvetare
· The Great North
· 1 154 inlägg
Har du provat köra en rengöringstablett? Känns som att man får en ny maskin efter en sån. Kommer säkert få mothugg här i forumet men det känns som att de löser upp skit i maskinen bättre än en vanlig.
"Rasslet" kanske inte förmedlas så bra i videon, men jag tycker det låter som det brukar göra under själva diskcykeln när spolarmarna går. Givetvis låter det lite mer när du kör maskinen tom och vattenstrålarna träffar plåthöljet istället för disken.F fredand44 skrev:
Kan det vara någon liten matrest, typ popcornkärna som fastnat i impellern?C cpalm skrev:
Tackar för svaren.
Ja det är möjligt att jag inbillar mig att den rasslar.
Ja det kan ju vara något som fastnat som skapar rassel-ljudet, om det nu verkligen rasslar.
Han får diska vidare så får vi se vad som händer med tiden. Sju år är ändå väldigt bra betyg tycker jag.
Ja det är möjligt att jag inbillar mig att den rasslar.
Ja det kan ju vara något som fastnat som skapar rassel-ljudet, om det nu verkligen rasslar.
Han får diska vidare så får vi se vad som händer med tiden. Sju år är ändå väldigt bra betyg tycker jag.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Någon med erfarenhet av värmepumpsberedare?
Värmepumpar -
Bosch EHP 6-17 LW Heat Pump är någon kan hjälpa mig vi har ingen varm
Värmepumpar -
Jet 10 pump problem - någon som vet vad för fel?
Vatten & Avlopp -
Finns det någon som vet något om NIBE F760 Frånluftsvärmepump
Värmepumpar -
Någon som har en Lyfco luftvattenpump? Behöver lite råd/användarhjälp
Värmepumpar