Hej,
Har en diskmaskin från Ikea, Electrolux, den har gett felmeddelande "i20“ senaste tre ggr vi kört.
Hittade denna filmsnutt som förklarade att man måste göra rent en sensor, som med tiden kan becka igen.

Efter rengöring/spolning av filter och sil och sensorn har han gått igenom ett program tom, utan problem. Så det är ju den goda nyheten.

Men jag tycker att han låter lite rassligt, inte hela tiden, bara vid något visst moment han gör.

Så vid övrig tid låter han ju inte så farligt.

Vad tror ni behöver han mer omvårdnad egentligen? Är det något som tyder på att han rasslar sönder snart?

Jag tror inte han lät så här 2019 då vi köpte den, men jag har inte reagerat på det heller förren han gav i20 meddelandet.

Mvh
Fredrik

Har du provat köra en rengöringstablett? Känns som att man får en ny maskin efter en sån. Kommer säkert få mothugg här i forumet men det känns som att de löser upp skit i maskinen bättre än en vanlig.

C
F fredand44 skrev:
Men jag tycker att han låter lite rassligt
"Rasslet" kanske inte förmedlas så bra i videon, men jag tycker det låter som det brukar göra under själva diskcykeln när spolarmarna går. Givetvis låter det lite mer när du kör maskinen tom och vattenstrålarna träffar plåthöljet istället för disken.

• Gilla
fredand44 och 1 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
"Rasslet" kanske inte förmedlas så bra i videon, men jag tycker det låter som det brukar göra under själva diskcykeln när spolarmarna går. Givetvis låter det lite mer när du kör maskinen tom och vattenstrålarna träffar plåthöljet istället för disken.
Kan det vara någon liten matrest, typ popcornkärna som fastnat i impellern?

• Gilla
fredand44
  • Laddar…
Tackar för svaren.
Ja det är möjligt att jag inbillar mig att den rasslar.
Ja det kan ju vara något som fastnat som skapar rassel-ljudet, om det nu verkligen rasslar.
Han får diska vidare så får vi se vad som händer med tiden. Sju år är ändå väldigt bra betyg tycker jag.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.