Måste köpa en ny bordssåg, antagligen redan i morgon.
De som jag funderar mest över är Bosch GTS 10 och Makita 2704.
DeWalten verkar vara ännu dyrare så den går antaglige bort.

Har inte hunnit känna speciellt mycket på någon av dem, men Makitan ser bättre ut på bild, och kanske lite dyrare.

Vilken skulle ni ha valt?

Vad är det som gör att du tycker den ser bättre ut? :)
Jag tycker det ser ut som om de är stöpta i samma form.
(så gott som)

Jag ställde själv samma fråga nyligen och den tråden hittar du här:
http://www.byggahus.se/forum/verkty...vaelja-bordssag-dw744-vs-makita-2704-a-2.html

Det slutade med att jag gjorde som flera andra och beställde en GTS10 från England (Axminster). Behöver du ha den akut så är det kanske inte ett alternativ men annars blir det nästan halva priset. För sågen blir det runt 5 500 SEK med frakt jämfört med ca 9 000 här hemma. Det är möjligt att det numera går att hitta den ännu billigare från tyskland eller ivarjefall med lägre fraktkostnad. Se trådarna om att handla från UK eller Tyskland.

Redigerat av moderator:
Kollar man på tyskland så kan man få GTS 10 + GTA 60W bordet för 808euro + ca 55(!?) euro i frakt (~8000kr) från www.werkzeugzentrum.com. Har själv beställt detta därifrån för några månader sedan och allt fungerade väldigt bra. Deras extra avgifter för kortbetalning är dock lite irriterande men det vet man ju om i förväg och man kan ju om man vill välja annat betalningssätt.

Och england blir lite billigare med några kronor över 7500 för GTS10+GTA60W enligt dagens kurs på pundet. Detta hos Lawson-His, nån som hittat billigare?

För min del så var det sågen GTS10 från UK och GTA60 från rubart.de
Totalsumma inkl frakt blev det 6400sek

Drake52 skrev:
Det vetkar kosta 8000 från Tyskland,
ex seltmann.de806,80 EUR +frakt
.rubart.de 736,99 EUR
Tänk på att GTA60W är med i Seltmannpriset, men att det bara är sågen i Rubarts pris.
€879 för såg och bord från Rubart. :)

Det vart Makitan. Planen var att kolla in Boschen FÖRE jag bestämde mej men jag fick 2704:an med tillhörande vagnstativ för 900 €, direkt från butiken, så jag är nöjd! :)

• 17092010163.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det ser ut som om Boschens hjul är lite större och stabilare än Makitans

Inget fel på stabiliteten i alla fall. Inte spånutsuget heller. Dammsugare är nästan ett måste då det kom en hel del på bara mina små provbitar. Nu med dammsugaren i kopplad blir det bara ytterst lite spån uppe på bordet.

Dom stora luftfyllda däcken på GTA60 är nog mer för smidighetan att köra än för stabiliteten

Nimajneb skrev:
Dom stora luftfyllda däcken på GTA60 är nog mer för smidighetan att köra än för stabiliteten
Nöjd med ditt så här långt? :)

FredrikR skrev:
Nöjd med ditt så här långt? :)
So far har det bara blivit lite testande.

Den blir bredare än vad jag trodde så för att komma igenom förrådsdörren så gick det inte att han anslagen sittandes på sidorna av sågen utan dessa fick man ta bort.. ingen big deal dock:)

Bara älskar såghöjden på Makitan. Haft min i dryga året nu. Används flitigt. Ska bara tighta till anhållet nu i helgen. Osäker på hur man gör men det löser sig nog.

Mvh Lagavulin

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.