Hej!
Jag håller på att velar fram och tillbaka om viken bordssåg som jag ska köpa och tänkte att det kanske finns några här som kan hjälpa till i beslutsprocessen.
De sågar som jag har kollat mest på och som ligger mest rätt prisklass är gröna Bosch PPS7 S & PTS 10 T Så min fråga är om det är någon som har någon erfarenhet av dessa sågar som ni skulle vilja dela med sig av?
Eller om det finns någon mer såg i samma prisklass som kan vara värd att köpa?
Jag håller på att velar fram och tillbaka om viken bordssåg som jag ska köpa och tänkte att det kanske finns några här som kan hjälpa till i beslutsprocessen.
De sågar som jag har kollat mest på och som ligger mest rätt prisklass är gröna Bosch PPS7 S & PTS 10 T Så min fråga är om det är någon som har någon erfarenhet av dessa sågar som ni skulle vilja dela med sig av?
Eller om det finns någon mer såg i samma prisklass som kan vara värd att köpa?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kollade länge på PTS 10 men till slut det blev en GTS10 istället pga att linjalen är mycket stabilare och medger sågbredd på upp till 63cm, motorn har konstant varvtal, enkelt att justera . Har inte ångrat mig än. Kollade även på många utvärderingar på youtube.
Man behöver ett stativ med hjul för att enkelt kunna flytta en otymplig och tung bordsåg typ PTS10 och GTS10. Jag kommer ha en hurts med låsbara hjul som gör att sågbordet kommer i nivå med andra bord jag har. Om jag behövt en portabel bordsåg hade jag köpt en mindre.
Man behöver ett stativ med hjul för att enkelt kunna flytta en otymplig och tung bordsåg typ PTS10 och GTS10. Jag kommer ha en hurts med låsbara hjul som gör att sågbordet kommer i nivå med andra bord jag har. Om jag behövt en portabel bordsåg hade jag köpt en mindre.
Jag har också sneglat lite mot en gts10 men tycker att priset blir lite mycket för den. Kanske ska försöka tänka om på det ändå! Tack för svaret!
Jag köpte en PTS 10. PPS7 är ju en dragsåg. Förstår inte vitsen med den? Gts 10 är ju från den blå serien och mer anpassad till proffsen, eller dom som arbetar med den dagligen i sitt yrke.
Klicka här för att svara