P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
en Bosch GTS10 XC med rullstativet röstar jag på! blir smidig när man fäller ihop den och lagom höjd när man använder den!
http://www.toolab.se/produkt/GTS-10-XC-Bosch-Klyvsag--GTA-60-W-Stativ
Jag har 3 olika bordsågar,, och en 4 är på väg hem! :wow:
http://www.toolab.se/produkt/GTS-10-XC-Bosch-Klyvsag--GTA-60-W-Stativ
Jag har 3 olika bordsågar,, och en 4 är på väg hem! :wow:
Jo, den verkar uppenbarligen vara ett bra alternativ.pleqtiz skrev:
Frågan jag ställer mig då är vad den skulle göra så mycket bättre än AEG:n som gör att den skulle vara värd det dubbla för mig....förutom att den är blå då förståss
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
antar det är mig du menar pär h 
en biltema bordcirkelsåg (1500w ) som står ute i virkesförådet som används för göra virkes strö! En Metabo TKHS 315 M - 4,2kw DNB för grov klyvning, en Bosch GTS10- GTA60W som jag använt för o klyva fint och nu beställdes en Logosol PS315 formatsåg.
funderar att sälja Boschen men då vi nu har 4, fastigheter som kommer att behövas renovering så kommer den att användas
man kan alldrig ha för många sågar :wow:
en biltema bordcirkelsåg (1500w ) som står ute i virkesförådet som används för göra virkes strö! En Metabo TKHS 315 M - 4,2kw DNB för grov klyvning, en Bosch GTS10- GTA60W som jag använt för o klyva fint och nu beställdes en Logosol PS315 formatsåg.
funderar att sälja Boschen men då vi nu har 4, fastigheter som kommer att behövas renovering så kommer den att användas
Vill du vara snål T så finns denna billiga på reapris på Jula i Östersund för 499 kr.
http://www.jula.se/bordcirkelsag-1500-w-278448
Inte nåt under av precision men till bygg och enklare snickeri så är det en billig lösning så har du råd med en bra sänksåg till skivmaterial mm
Fanns 2 st av dessa till det priset idag i alla fall...
Annars är jag själv nyfiken på just AEG:n
http://www.jula.se/bordcirkelsag-1500-w-278448
Inte nåt under av precision men till bygg och enklare snickeri så är det en billig lösning så har du råd med en bra sänksåg till skivmaterial mm
Redigerat:
Du vet vilka knappar man skall trycka påkinglolle skrev:Vill du vara snål T så finns denna billiga på reapris på Jula i Östersund för 499 kr.
[länk]
Nu är AEG:n bställd
Jag delar gärna med mig när/om jag får den.
Detta är mitt första köp där jag frångår mina principer att antingen köpa billiga skitverktyg som jag kan slänga/byta ut eller satsa på "kvalitetsverktyg". För första gången känns det som jag går medelvägen och egentligen det som passar mina behov bäst.
Detta är mitt första köp där jag frångår mina principer att antingen köpa billiga skitverktyg som jag kan slänga/byta ut eller satsa på "kvalitetsverktyg". För första gången känns det som jag går medelvägen och egentligen det som passar mina behov bäst.
Jag har exakt ganska likvärdigt, att mina behov är medelväg men jag oftast väljer billigt skit eller dyrare kvalitetsverktyg.sblixten skrev:
Behöver dessutom en vettig men ändå portabel bordssåg så du får berätta hur den är och hur importen gick sen
Du kan ju komma och känna på den själv, men frågan är när det blir.kinglolle skrev:
När jag beställde stog det att den fanns i lager.
Nu står det: zwischen 3 und 4 wochen :eek:
Då fick jag min AEG idag och eftersom jag VAB:ade eftermiddag så skruvade jag och två sjuka barn ihop den i vardagsrummet.
Blev stor ikea-känsla då.
Barnen skruvade fast varsitt hjul och sedan satt de och snurrade på dem väldigt länge,
vilket var bra då jag kunde fortsätta.
Avslutade med lite justering av mått och vinklar och sen provade vi att dra igång den i vardagsrummet
....
tur inte frugan var hemma, för jag hade missat att det satt en transportsäkring i frigolit inne i den.
Var bara att plocka fram dammsugaren.
Sen lyfte jag ut den genom altandörren och den är i tyngsta laget när den inte rullar på hjulen.
På hjulen rullar den hur lätt som helst, men man får ha breda dörrar om den skall komma igenom.
Sen klöv jag några reglar och mätte resultatet. Blev som jag väntat, vare sig bättre eller sämre.
De referenser jag har sedan tidigare är byggsågar och stationära maskiner.
Jämfört med byggsågar så är den väldigt mycket bättre, men gentemot stationära maskiner har den ingen chans.
Dessvärre kan jag inte jämföra med motsvarande från de gula, blå eller gröna.
Känns som jag fick vad jag betalade för......elller lite bättre då det slutade på 404Euro och jag kan klyva 90mm med bra precision.
Blev stor ikea-känsla då.
Barnen skruvade fast varsitt hjul och sedan satt de och snurrade på dem väldigt länge,
vilket var bra då jag kunde fortsätta.
Avslutade med lite justering av mått och vinklar och sen provade vi att dra igång den i vardagsrummet
tur inte frugan var hemma, för jag hade missat att det satt en transportsäkring i frigolit inne i den.
Var bara att plocka fram dammsugaren.
Sen lyfte jag ut den genom altandörren och den är i tyngsta laget när den inte rullar på hjulen.
På hjulen rullar den hur lätt som helst, men man får ha breda dörrar om den skall komma igenom.
Sen klöv jag några reglar och mätte resultatet. Blev som jag väntat, vare sig bättre eller sämre.
De referenser jag har sedan tidigare är byggsågar och stationära maskiner.
Jämfört med byggsågar så är den väldigt mycket bättre, men gentemot stationära maskiner har den ingen chans.
Dessvärre kan jag inte jämföra med motsvarande från de gula, blå eller gröna.
Känns som jag fick vad jag betalade för......elller lite bättre då det slutade på 404Euro och jag kan klyva 90mm med bra precision.