Än så länge är det inga problem, har inte sågat så mycket.
Funderar oxå på att köpa aeg ts 250. Har du använt den nåt mer? Hur är anhållet? Tänkte beställa från verktygsboden men känns lite sisådär att köpa utan att ha känt på den före.... Så någon som har en får gärna säga vad ni tycker
Hej
Har sågar lite mer, och det skulle inte skada med ett gjutjärnsbord, men den är lätt att flytta. Jag tänkte också köpa från verktygsboden men tänkte kolla först på Bauhaus. Då hade Verktygsboden tagit bort sitt erbjudande under tiden.
Sågen annars funkar bra, men det är ingen skala på att ställa in sågdjupet, så jag brukar mäta.
Åke
Har sågar lite mer, och det skulle inte skada med ett gjutjärnsbord, men den är lätt att flytta. Jag tänkte också köpa från verktygsboden men tänkte kolla först på Bauhaus. Då hade Verktygsboden tagit bort sitt erbjudande under tiden.
Sågen annars funkar bra, men det är ingen skala på att ställa in sågdjupet, så jag brukar mäta.
Åke
@ ChrisseE:
Tror att Ryobi har en såg som är identisk med AEG ts 250, och den tror jag man kan hitta på K-rauta om man vill klämma. Men då är det ju risk att det inte blir nån såg.
Edit: Tror den heter Ryobi ETS1825, inte mycket såg men det var inte så mycket pris heller.Den får man nu för 3500kr
Tror att Ryobi har en såg som är identisk med AEG ts 250, och den tror jag man kan hitta på K-rauta om man vill klämma. Men då är det ju risk att det inte blir nån såg.
Edit: Tror den heter Ryobi ETS1825, inte mycket såg men det var inte så mycket pris heller.Den får man nu för 3500kr
Redigerat:
Ja dom ser ju onekligen ganska lika ut men jag är tveksam till att det är exakt samma. Både aeg och ryobi görs av milvaukee men ryobi är gör det själv-verktyg medan aeg är hantverksmodell. Har haft flera både aeg och ryobi och det är ganska stor skillnad på dom även om vissa ryobisverktyg varit helt ok för hemmabruk! Tror jag hellre lägger en femhundring till på aeg för att vara säker.
Jo jag vet att dom marknadsförs till olika grupper men jag ser ingen skillnad alls på sågarna eller på specen, men visst det känns kanske bättre att äga en AEG.
Har den kanske ett motorskydd som ryobi saknar?
Har den kanske ett motorskydd som ryobi saknar?
Nu har jag skrivit till aeg-ryobi-milwaukee group för att kolla upp om ryobi ets 1825 och aeg ts 250k är samma maskin. Dom är inte exakt lika, aeg har överbelastningskydd vilket inte ryobin har och har aldrig haft enligt dom, Detaljkvaliteten skiljer sig också åt, Klingan är 254 på ryobin och 250 på aeg. Ryobin görs inte längre och aeg 250 är en vidareutveckling på densamma med snäppet bättre kvalité.
Ja det ser ju onekligen ut som ett överbelastningskydd :x. Dom verkar tydligen inte veta vad dom säljer! Undrar om det är ditsytt av svenska återförsäljare i efterhand? Är du nöjd med ryobin? Som sagt struntar jag i vad den heter bara det är en bra maskin.
Jag var och kollade på Ryobin först men tänkte att det var bättre kvalitet på AEG n. Man brukar få vad man betalar för. Jag beställde hem Einhell för strax under 3000 kr, men den skickade jag tillbaka den med en massa besvär, så jag var lite försiktig.
Har inte använt den så mycket, men jag är nöjd.ChrisseE skrev:
Bra anhåll som klämmer i både fram och bakkant
K-Rauta säljer den för 3495:- nu, lika mycket som jag gav i våras
Märkte du ngn skillnad mellan ryobin och aeg?Åke Albihn skrev:
Kan ej säga då minnet sviker