A
Hej.

Ifall inget bud noterade officiellt på mäklarens hemsida innan annonsen togs bort har mäklaren rätt kontakta Booli och be dem annonsera visst bud som sista budet under rubriken sista budet på Booli

Söker nån på Bolli nu på viss adress så är det ut som det skedde försäljning till visst sista bud
 
BirgitS
Kan det inte vara så att Booli på egen hand har valt att presentera det sista bud som deras sökprogram läste av på mäklarens hemsida?
 
A
BirgitS BirgitS skrev:
Kan det inte vara så att Booli på egen hand har valt att presentera det sista bud som deras sökprogram läste av på mäklarens hemsida?
det fanns inget sista bud synligt på hemsidan
 
D
Det brukar stå på Booli om slutpriset är enligt lagfart. BirgitS teori stämmer med största sannolikhet.
 
Hur har det gått, är huset sålt nu?
 
  • Gilla
YuGi
  • Laddar…
Finns några särskilda regler som styr vad Booli får visa?
 
När min dotter köpte bostadsrätt, så förlorade de först budgivningen, två budgivare fortsatte uppåt med typ 5 budrundor, slutpriset blev ca 200 000 över dotterns bud.

Men så efter någon dag ringde mäklaren och berättade att vinnaren strulade och ville skjuta upp kontraktskrivningen, så den räknar vi bort, och andraman svarade inte i telefon, så dottern med sambo fick köpa för sitt bud som alltså låg ca 200 000 under "slutpriset".

Senare så var det det höga slutpriset som fanns angivet på Booli och tror även hemnet som slutpris.
 
A
H hempularen skrev:
När min dotter köpte bostadsrätt, så förlorade de först budgivningen, två budgivare fortsatte uppåt med typ 5 budrundor, slutpriset blev ca 200 000 över dotterns bud.

Men så efter någon dag ringde mäklaren och berättade att vinnaren strulade och ville skjuta upp kontraktskrivningen, så den räknar vi bort, och andraman svarade inte i telefon, så dottern med sambo fick köpa för sitt bud som alltså låg ca 200 000 under "slutpriset".

Senare så var det det höga slutpriset som fanns angivet på Booli och tror även hemnet som slutpris.
Tack
Inget bud syntes på mäklarens hemsida
så hon måste ringt upp Booli el dyl och gett dem ett bud.
De paret som ville ha mitt hus, de fick ett bud .
Men det budet gavs ej till Booli av mäklarens kollega)vän och alla spår raderades att de haft sitt hus på sajten, de bytte även ut husbil derna till okänt hus, vilket även annan hus säljare oxå gjorde av samma mäklarfirma, de bytte ut husbil derna för att dölja spår av försäljning mm
 
A
A555 skrev:
Tack
Inget bud syntes på mäklarens hemsida
så hon måste ringt upp Booli el dyl och gett dem ett bud.
De paret som ville ha mitt hus, de fick ett bud .
Men det budet gavs ej till Booli av mäklarens kollega)vän och alla spår raderades att de haft sitt hus på sajten, de bytte även ut husbil derna till okänt hus, vilket även annan hus säljare oxå gjorde av samma mäklarfirma, de bytte ut husbil derna för att dölja spår av försäljning mm
Korr- husbilder byttes ut till okända hus för att dölja huset på Google sökning på adresser
 
A555 skrev:
Tack
Inget bud syntes på mäklarens hemsida
så hon måste ringt upp Booli el dyl och gett dem ett bud.
De paret som ville ha mitt hus, de fick ett bud .
Men det budet gavs ej till Booli av mäklarens kollega)vän och alla spår raderades att de haft sitt hus på sajten, de bytte även ut husbil derna till okänt hus, vilket även annan hus säljare oxå gjorde av samma mäklarfirma, de bytte ut husbil derna för att dölja spår av försäljning mm
Vad menar du?
Har dina husspekulanter med det oattraktiva radhuset fått ett bud? Och nu har huset helt och hållet försvunnit från Booli? Det finns alltså varken bland husen till salu eller slutpriserna?
 
  • Gilla
Festlund
  • Laddar…
A
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Vad menar du?
Har dina husspekulanter med det oattraktiva radhuset fått ett bud? Och nu har huset helt och hållet försvunnit från Booli? Det finns alltså varken bland husen till salu eller slutpriserna?
ja.
deras sk bud rapporterades inte till Booli av min mäklares vän kolllega
men mitt äldre bud, ej aktuellt, bilderna togs bort rapporterades
tilll Booli av mäklarkolegan som det tolkas som ordet försäöjning
med bud. han vägrar ta bort det.

de andra paret fått hjälp av mäklarkedjan att byta ut sina husfoton
till okänt husm ingen säkmotor visar de försökt sälja sitt hus.
för mig är det tvärtom för samma mäkalrfirma .
 
Nu ska vi se här...
Det blev ingen affär med radhus-paret (eller någon annan), och nu har det gått 3 månader och du har sagt upp avtalet med mäklaren? Nu vill du skriva avtal med en annan mäklare, men det går fortfarande att söka fram att ditt hus varit till salu tidigare, och du är orolig för att det ska göra nya spekulanter misstänksamma?
Ärligt talat tror jag inte det är någon fara att du byter mäklare, det är ganska vanligt i dessa tider. Det är säljare som byter mäklare och bostäder som ligger ute till försäljning flera år. I detta tuffa läge är det helt normalt.

Vad viktigare är: var noga nu när du väljer mäklare! Välj en mäklare du känner att du kan lita på, som är tillgänglig och ger dig svar på dina frågor! Strunta i om hen "säljer bra" eller har " snabba avslut", det är ditt hus som ska väcka spekulanternas intresse! Någon ska köpa ditt hus, mäklaren är bara en papperstrixare som hjälper till i processen.
 
  • Gilla
Festlund och 3 till
  • Laddar…
J
Kan du förklara denna mening?

deras sk bud rapporterades inte till Booli av min mäklares vän kolllega
men mitt äldre bud, ej aktuellt,



deras sk bud - (gav de ett bud? ibland är det villkorade bud eller bud man inte vill ska läggas ut - vad var detta?)

rapporterades INTE till Booli - Ok, förstår jag rätt; de har lagt ett icke officiellt bud som INTE varken lagts upp på mäklarens hemsida, hemnet eller Booli, utan mäklaren berättade för dig om det?

det rapporterades ... inte av din mäklares väns kollega. - Fråga, är din mäklares vän även mäklare och jobbar på samma firma, eller är det en godtycklig bekant till mäklaren som hjälper hen med olika arbetsuppgifter?

Men det var ju inte vännen som inte rapporterade det, utan vännens kollega. Om vännen inte var mäklare på samma firma, vem är då denne kollega. Om tex vännen var polis, är detta då en godtycklig polis...


Och till sist, om varken mäklaren, vännen eller kollegan rapporterade detta, spelade det någon roll. Är det inte enklare att skriva att INGEN, varken mäklaren eller någon på hans firma eller med honom bekant har rapportarat detta till Booli. Eller helt enkelt. Budet rapporterades inte till Booli. Av NÅGON.

Men DITT äldre bud rapporterades? Hur menar du med "ditt" bud? Gav du ett erbjudande att sälja ditt hus billigare än utgångspriset och det skulle räkna som ett bud? Jag har sällan hör att säljarens bud eller erbjudanden annonseras på hemsidan, annat än som ett sänkt utgångspris. Det är väl isåfall ett erbjudande som om det antas resulterar i ett bud från den som fått erbjudandet?

Detta är ytterst förvirrande. Och lite roande att läsa.
 
  • Haha
Thomas59
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.