Byggahus.se

Bonniers Enkla bakom bästa bolåneräntan på 0,95 procent

1. Redaktionen
    På konsumentens sida Nivå 9
    • Laddar…
    • Svara
  2. O
    Medlem Nivå 1
    Mycket intressant!
    Kan dock inte hitta vart på deras hemsida ni har hittat att de erbjuder detta?

• Svara
  3. J
    Renoverare · Nivå 17
    Skickade in till dem nu för att se.

Kunde dock ta upp till 2 veckor innan man fick något besked? :)

• Svara
  4. per eskilsson
    Administrator · Nivå 20
    • Svara
  5. per eskilsson
    Administrator · Nivå 20
    Vi kommer lägga till de nya uppstickarna Enkla och Hypoteket som alternativ i vårt boränteformulär och kanske också högräntealternativen som Bluestep, Svea Ekonomi med flera för att visa på vilka alternativ som finns (även om de sistnämnda inte känns så roliga att skylta med).

• Svara
  6. K
    Medlem Nivå 7
    Skickade också in mina uppgifter. Vilket trackrecord har dessa eller är det en helt ny aktör?

• Svara
  7. ekaa88
    Husägare · Nivå 12
    Undra om de stora jättarna får ont i magen eller låter detta bero, ska bli mkt intressant att se.

• Svara
  8. G
    Medlem · Nivå 8
    Måste man vänta tills den nuvarande bindningstiden är slut innan man binder sig hos dessa? Alltså att lånen flyttas över när den nuvarande bindningstiden är över?

• Svara
  9. ekaa88
    Husägare · Nivå 12
    Du får väl pröjsa en ränteskillnadsavgift tror jag

• Svara
  10. G
    Medlem · Nivå 8
    Men det gäller väl bara om jag flyttar innan tiden är ute?

• Svara
  11. ekaa88
    Husägare · Nivå 12
    Ja, det är väl det du frågar?

• Svara
  12. J
    Renoverare · Nivå 17
    Vet faktiskt inte. Skickade mest in för att det verkade intressant att se vad de säger :)

• Svara
  13. per eskilsson
    Administrator · Nivå 20
    Företaget som ligger bakom Enkla.com heter Simplex. Simplex grundades 2012 då de lanserade Lånbyte. Förra året bytte Lånbyte namn till Enkla.com. Det verkar som om Collector Bank och riskkapitalbolagen Collector Ventures och NFT Ventures ligger bakom upplägget. Det enda jag tycker verkar konstigt är att Simplex är avregistrerat i momsregistret. Vet inte hur det påverkar erbjudandet.

Redigerat 19 mar 2018 09:50
    • Svara
  14. T
    Medlem Nivå 4
    Om man får ett lån beviljat finns det någon risk för mig som låntagare att byta till en oprövad aktör? Vad händer med mitt lån om t ex enkla skulle gå i konkurs?

• Svara
  15. H
    Medlem · Nivå 8
    Du blir såklart skuldfri!! ;)

Nädå...jag vet faktiskt inte och det är en fråga som även väcktes hos mig.

Tas en kreditupplysning före eller efter man får veta om man får ta del av erbjudandet?

• Laddar…
    • Svara