Byggahus.se

BoHusvillan

1. D
    Medlem Nivå 1
    Hej!

Är det någon som har byggt med Bohusvillan? Jag uppskattar all information om dem, bra och dåliga erfarenheter. Tips från er som har byggt med dem eller som nästan skulle bygga med dem.

Vi är på väg att skriva kontrakt med dem men vill först kolla referenser. Bohusvillan har inte funnits särskilt länge men de har byggt tillräckligt många hus för att det ska finnas någon som har något att säga om dem...hoppas vi i alla fall :)

Tack på förhand!

Dolores

2. E
    Medlem Nivå 1

håller inte leveranstider

vi har tyvärr haft dålig erfarenhet av bohusvillan. vi blev lovade ett färdigdatum som vi planerade försäljning av vårt gamla hus samt ledighet från jobb etc utefter. bygget blev kraftig och försenat och slutbesiktningen genomfördes två månader senare än ursprungligen planerat. Vi har fortfarande fel kvar som man inte rättat till.

3. J
    Medlem Nivå 3
    Tror att vi pratat på telefon, kanske. Men om inte. Vårat hus tog också något längre tid en vad som sagts från början, inte så jätte mycket. Vi skulle göra vissa saker själv så vi fick komma in tidigare innan dom var klara så det var inte några problem. Vi la till lite grejer också så det spelade väl in något. Har också några saker kvar från besiktningen som inte fixats. Efter att pratat med dom får jag nu ta in egna hantverkare som fixar det sista och drar av det från sista fakturan.

4. Robert_Maria
    Medlem Nivå 10
    Är det någon som vet vilka som står bakom företaget? Jag gjorde ett halvhjärtat försök att kolla upp det på internet utan att lyckas särskillt väl

5. T
    Medlem Nivå 4
  6. G
    Medlem Nivå 1
  7. D
    Medlem Nivå 1
    Tack allihop för era svar!

Johan&Ana - det var nog vi som hade pratat. Ett jättetack för att du gav oss din tid till det. Vi kommer nog att bygga med dem och hoppas på det bästa. Efter mycket undrsökning verkar det inte finnas några hustillverkare som inte har gjort misstag.

Robert_Maria - länken http://allabolag.se/5567218077, som ghoofy skrev in stämmer med ägaren. De har inte mycket när det gäller nätet men det är bara att kontakta ägaren om man vill ha information.

Eramtim - har ni fått någon kompensation för försening etc.?

8. E
    Medlem Nivå 1
    ...

Redigerat 10 nov 2008 13:37
  9. Äppel päppel
    Medlem Nivå 1
    Jag skulle i dagsläget inte skriva på för dem, väldigt dålig ekonomi i företaget...

10. Marlen Eskilsson
    Administrator · Nivå 21
    Äppel päppel, fyll i din profil ordentligt om du ska diskutera här, annars stängs du av.

Det var väldigt många nyregistrerade som diskuterar i den här tråden, vilket man bör vara vaksam på.

11. Äppel päppel
    Medlem Nivå 1
    Aha, jag är helt ny här och har inte hunnit med att kolla på alla saker här på forumet.

12. Marlen Eskilsson
    Administrator · Nivå 21
    Fyll i din profil med för- och efternamn. Det är inte synligt för allmänheten.

13. G
    Medlem Nivå 1

Har kollat på dessa och en hel flock till hustillverkare, kollar självklart upp alla potentiella leverantörer på den sidan samt kör en UC - träffade en säljare (från en annan hustillverkare) idag vars bolag har 5 anmärkningar från fogden...

ps. är min profil "laglig" ?

/Ola

14. Äppel päppel
    Medlem Nivå 1
    Företaget har gått i konkurs, vill ni inte tro mej så kolla konkurssidorna. De hade sitt kontor i Uppsala.

15. J
    Medlem Nivå 3
    Hej
    Kan någon mer bekräfta detta. Dolores kanske?