835 läst ·
3 svar
835 läst
3 svar
Bodelning
har fått en bild hur jag ska gör med soppan . Jag begär bodelning sen särbo. gift så länge vi har fastgheterna kvar och betänke tiden kan löpa på då . Och kommer hon tillbaka on sex mån så blir vi inneboende hoss varndra . Någån som vet ? Tack sam för snabba svar
Det är lite oklart vad du frågar efter, men en skilsmässa har väl i princip 3 steg:
1) Den fysiska separationen, när man flyttar isär
2) Bodelningen, när man delar upp bohag och tillgångar.
3) Den "riktiga" skilsmässan på pappret.
Ingen utav dem hänger ihop, utan man kan göra dem var för sig. Har man gemensamma barn under 16 eller inte är överens och då har 6 månaders betänketid kan man ändå göra 1 och 2 dag ett.
Ingen utav dem hänger ihop, utan man kan göra dem var för sig. Har man gemensamma barn under 16 eller inte är överens och då har 6 månaders betänketid kan man ändå göra 1 och 2 dag ett.
Ja man kan ta skillsmässan sist. För då,har hon tänkt klart på sex månader och att jag får klart med den gemensamma ekonomin och hur vi gör med hus m.mNyfniken skrev:
Det är lite oklart vad du frågar efter, men en skilsmässa har väl i princip 3 steg:
I detta fall säger hon att vi ska inte skilja oss . Hon ska tänka i sex månader på en anna adress som särbo .Då tror
Jag att det räknas spm separta hus håll och att vi ha var sin ekonomindå . Lika med skills mässa utan
Bodelning på ekonomi bara hus o lös öre .
Jag att det räknas spm separta hus håll och att vi ha var sin ekonomindå . Lika med skills mässa utan
Bodelning på ekonomi bara hus o lös öre .
Klicka här för att svara