Lite Off Topic.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23075968.ab

Jag har fått en av dessa bluff fakturor.

Under deras kampanj förra året så startade en företagare en kampanj, att man skall skicka in deras svarskuvert fyllt med upp till 2kg sten. Då får blufffirman betala ca 50kr i svarsporto för försändelsen. Det är också helt OK att kopiera upp svarskuvertet och skicka in många tunga svar.

Detta tog tydligen skruv, för i årets upplaga av bluffen har firman tryckt på kuverten att det får väga max 50g. Men detta bryr sig inte posten om, utan om deras svar väger drygt ett kg, så får de betala 50 kr till posten. Så kampanjen mot faktura fifflarna går att köra i år igen.

På byggahus borde det finnas många med diverse rivningsmaterial som "bolagsupplysningen" säkert uppskattar att få som svar...

• Gilla
fremax och 3 till
  • Laddar…
Kan du inte lägga upp svarsadressen här?
Jag har en hög med makadam som jag inte behöver och gott om kuvert :D

I morgon kan jag toppa ett av kuverten med fiskrens också...

Skall försöka komma ihåg att skanna det och lägga upp i kväll.
Men skippa fiskrenset, tänk på postpersonalen.

O
hempularen skrev:
Skall försöka komma ihåg att skanna det och lägga upp i kväll.
Men skippa fiskrenset, tänk på postpersonalen.
Ja postpersonalen är helt klart oskyldiga! :p Men vad är det man säger... Skit ska med skit fördrivas...

• Gilla
Linderödsåsen
  • Laddar…
Ni har en poäng, jag skippar fiskrenset :).

EDIT: Det slog mig nu att jag också fick en sån "blankett" till ett av mina bolag förra året. Den var hittils den som varit svårast att genomskåda:mad:

Redigerat:
oobum skrev:
Börjar tänka på denna kampanj:
[länk]
Jo men skillnaden här är att bluffbolaget har tjänsten "svarsbrev". Dvs. de erbjuder sina "kunder" att skicka in beställningar av blufftjänsten, där de betalar portot. De har alltså förbundit sig mot posten att betala porto för det som skickas till dem.

Biiiiiig mistake :D

• Gilla
Immobil och 1 till
  • Laddar…
O
Å andra sidan, bara att skicka massa brev, räcker väl att skicka själva pappret... Så blir det ändå en mysig kostnad för dessa! printa ut ett gäng och vika ihop å lägga på brevlådan!

• Gilla
hempularen och 1 till
  • Laddar…
Hade jag tänkt på det när jag fick formuläret förra året så hade jag fyllt i deras egen bolagsinfo och postat....

• Gilla
Immobil
  • Laddar…
O
Så... Nu har jag dagens goda gärning :p Skickat iväg 20st svarslappar...

• Gilla
hempularen och 1 till
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Hade jag tänkt på det när jag fick formuläret förra året så hade jag fyllt i deras egen bolagsinfo och postat....
Jag fick deras brev idag, så jag gör som du föreslog. :cool:

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.