Vi ska bygga sånadär farthinders-blomlådor på våran lilla gata. Någon som kan tipsa om nån bra växt att stoppa i. En sån som sköter sej själv så mycket som möjligt...

Helt off topic direkt men,
Ett annat tips är att du gömmer dig bakom din häck....när nästa fartdåre kommer skickar du ut din barnvagn (som du helst inte behöver nå't mer) framför.
Jag lovar dig att det är en fröjd att se det skärrade ansiktet.

Jo, jag har lekt med den tanken... men vi har väääldigt många fartdårar på våran gata, tyvärr väldigt många engångstrafikanter så det skulle gå åt så jäkla mycket barnvagnar då ;D

Apropå det har det blitt nåt än? :)

lajbanson skrev:
Apropå det har det blitt nåt än?  :)
Endast slutspurten kvar

Lycka till! :)

Edvin skrev:
Helt off topic direkt men,
Ett annat tips är att du gömmer dig bakom din häck....när nästa fartdåre kommer skickar du ut din barnvagn (som du helst inte behöver nå't mer) framför.
Jag lovar dig att det är en fröjd att se det skärrade ansiktet.
Man behöver inte offra barnvagnen Edvin...det man skickar ut framför bilen kan vara en gammal leksak, en sopkvast, en plastpåse med vatten eller vad som helst egentligen....han som kör fattar nog vinken ändå... ;)

Jag vågar inte ge svar på frågan, men har ett otroligt bra tips.
Gå in på forumet (eller kolla artiklarna) på odla.nu - där får du all hjälp du kan få.
Det är NÄSTAN lika beroendeframkallande som detta forum.
Om ni inte besökt det så är det dags.

Våra kompisar har ställt en gammal trehjuling på infarten till deras tomt. Den ligger också på en rätt trafikerad villagata. De flyttar runt den och ställer den på trottoaren utanför, varvat med så man bara ser styret sticka ut...
De tycker att det har gått jätte bra, de flesta bromsar in.

Men det klart att blommlådor är bättre.
Men barnvagnar...det är dyrt ;)

Ha en bra måndag... / Sabina

Lavendel kanske...det är ju både underbartvacker, otroligttålig, ljuvligtdoftande, fjärilsframkallande och miltrogivande växt.... :D Får vilken fartdåre som helst att bromsa in... ;)

Plastblommor kanske....de tål det mesta och behöver inte så mycket omvårdnad heller... ;D

emyran, bra idé faktiskt, ska bara övertyga grannarna oxå...

emyran skrev:
Plastblommor kanske....de tål det mesta och behöver inte så mycket omvårdnad heller...  ;D
Så får dom ju så himla go färg efter ett tag i solen..undrar vad den gröna kallas...plastblommesolljusgrönt..en färg du aldrig glömmer..den lådan syns lika bra som en jättereflex.. :D Frågan är om någon bil överhuvudtaget vågar köra förbi, det kommer att se ut som färgen på min värsta mardröm om en kärnkraftsolycka.. 8)

Lill skrev:
Så får dom ju så himla go färg efter ett tag i solen..undrar vad den gröna kallas...plastblommesolljusgrönt..en färg du aldrig glömmer..den lådan syns lika bra som en jättereflex.. :D Frågan är om någon bil överhuvudtaget vågar köra förbi, det kommer att se ut som färgen på min värsta mardröm om en kärnkraftsolycka.. 8)
Enkelt åtgärdat; ta en mörkgrön sprayfärg, dra över hela planteringen en till två gånger per år ;D

emyran skrev:
Enkelt åtgärdat; ta en mörkgrön sprayfärg, dra över hela planteringen en till två gånger per år ;D
Jag ger upp...... :P ;D ;D ;D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.