Byggahus.se
Krilleman
Är inte det ett generellt syndrom på många auktioner?!

Ibland kan man ju köpa nytt med garanti för billigare pengar.
 
  • Gilla
Immobil och 1 till
  • Laddar…
Jo, folk har en tendens att uppskatta adrenalinet under en auktion, och dras med betydligt längre än de tänkte från början.

Vad ska vi gissa att bandsågen slutar på?
 
Vissa saker går sjukt dyrt jämfört med nypris men man kan absolut fynda. Jag har gjort det många gånger:). På auctionet köpte jag tex Leigh både DR4Pro och FMTPRO jiggarna för bra mycket mindre än det borde ha kostat. Köpte även en i nyskick Jet valsputs. Men det gäller ha ögonen med sig och inte bjuda för mycket(räkna med avgifter etc). Tyvärr händer det väl att man dras med i budandet:) men värre är väl att man köper alldeles för mycket prylar men man får väl köra loppis snart.
Senaste köpet var denna:
https://psauction.com/se_sv/item/view/397643/tangnyckel-knipex-85-x-400-mm-fri-frakt
 
Blå snickerimaskin för hyvling och sågning med utvikbara bord placerad i en verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skärmdump av en försäljningsannons för snickeriutrustning och trämaterial med priser och mått.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Den hade jag nappat på direkt, om jag hade bott närmare.
 
Lexington Lexington skrev:
Sjukt sugen, dock har jag noll koll på vad problemet kan va eller hur det ska fixas
Om det sitter en klinga monterad på så är priset typ vad Bosch tar för sina klingor..bara att köpa och skruva isär. I bästa fall är det bara att byta sladd eller kondensator. I värsta fall är motorn bränd och behöver bytas.
 
Frustrator Frustrator skrev:
Om det sitter en klinga monterad på så är priset typ vad Bosch tar för sina klingor..bara att köpa och skruva isär. I bästa fall är det bara att byta sladd eller kondensator. I värsta fall är motorn bränd och behöver bytas.
Är det en GTS10XC? Det går jul att få tag i allt till dessa där hos Bosch
 
Det är väl en gammal gts10 utan motorskyddselekronik men det finns säkert reservdelar till dessa med:)
 
Bara anhållet tar Bosch närmare 1000 kr för som reservdel.
 
Och ingen skärmdump för framtiden i det här inlägget heller..... Nu är annonsen borta så det går ej att se vad som avsågs.
 
Sorry, satt på mobilen o tänkte inte på skärmdump.
Gällde en trasig Bosch GTS 10 för 500kr.
Såg ut som nyskick men med förmodad kass motor!
 
H heimlaga skrev:
Oj....den där vill jag ha..... synd att den är så långt borta.

Jag skulle tro att supporten inte är för metallsvarvning. Träsvarvar med support användes förr i modellverkstäder. Om jag har förstått saken rätt satte man ett stickstål i supporten och stack av ämnet till rätt dimensioner och svarvade resten på frihand mellan insticken. Gjutmodeller måste ju ha exakta mått.
Flyttade rundor på svarven idag och uppmärksamade då en skylt som skvallrar om att åtminstone Solberga ansåg att den var en kombinerad trä/metallsvarv.

Närbild av en skylt på en svarv märkt "KOMB. TRÄ- OCH METALLSVARV SVTM" med hastighetsinställningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.