Byggahus.se
Daniel_N Daniel_N skrev:
Flyttade rundor på svarven idag och uppmärksamade då en skylt som skvallrar om att åtminstone Solberga ansåg att den var en kombinerad trä/metallsvarv.

[bild]
Förstod först inte vad denna upptäckt hade i blockettråden att göra men sen trilla polletten ner.....du vill alltså tipsa om att Myforden är till salu till sista bästa moms kompispris eftersom du numer inte behöver separat metallsvarv?:geek:
 
Ola C Ola C skrev:
Förstod först inte vad denna upptäckt hade i blockettråden att göra men sen trilla polletten ner.....du vill alltså tipsa om att Myforden är till salu till sista bästa moms kompispris eftersom du numer inte behöver separat metallsvarv?:geek:
Jag har redan pm-budat 4 muffins och 3 pepparkakor för den..+att han får lasta på den själv på mitt släp.. ; )
 
Sågen saknar väl möjligheten att vinkla bladet (tror jag?)men kan ju vara intressant ändå :)

Äldre Wadkin Bursgreen BSW 16" klyvsåg utan vinklingsförmåga, på ett verkstadsbord med diverse verktyg och rengöringsprodukter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Frustrator Frustrator skrev:
Sågen saknar väl möjligheten att vinkla bladet (tror jag?)men kan ju vara intressant ändå :)

[bild]
"Tanken var att jag skulle gå igenom och renovera denna skönhet men hann tyvärr inte längre än att jag fick bort all ytrost på bordet.

Enligt förra ägaren funkade sågen när den ställdes ute i ett år under presenning.
Har tyvärr ingen 3-fas uttag hemma än att prova den så jag kan inte garantera funktion men allt går såklart att fixa. Är en del (yt)rost men det verkar inte vara alltför svårt att snygga till den.
Inget sågblad är med men annars verkar den komplett.
Fynda och snygga till!
Finns att se och hämtas i Åtvidaberg
5000:- pok" :rolleyes:
 
Postade den mest för att det verkade bli lite sug efter liknande sågar efter att vectrex visat sina tjusiga renovering. Som vanligt med beg.maskiner bör man nog åka dit och kolla själv för att se om det är något att ha.
 
Ta med sig 3-fas Elverket? :) Jag tyckte det var bra av dig! Vad priset blir är spännande.
 
Lime113 Lime113 skrev:
Ta med sig 3-fas Elverket? :) Jag tyckte det var bra av dig! Vad priset blir är spännande.
Nu har jag ju tyvärr inte plats för någon mer såg (enl Olas verkstads-skiss) men tror en frekvensomriktare är lättare att ta med sig ut för att testa isåfall. :)

Annars har ju duab lite trefas-elverk.. 6papp.. https://www.duabhuset.se/index.php?view=product&id=3598#description
 
Redigerat:
Bra pris för denna

Arboga pelarborrmaskin i en verkstad, prissatt till 4 000 kr, visas stående på ett betonggolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hade velat ha den men policyn där hemma tillåter det inte just nu. Hoppas någon annan får nytta av den. Grön bandsågsmaskin från Proxxon med nedfällt sågblad synlig i en verkstadsmiljö.
 
Begagnad fräsmaskin i en verkstad, annonserad som bortskänkes i Eskilstuna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bortskänkes står det. Tydligen bor man i fel ände av landet..
 
Ja det gör du, men å andra sidan är vi som bor i mellansverige utan baxarsekt :D
 
  • Gilla
Skooda
  • Laddar…
Äsch ni 08or drar det väl på ROT ;)
 
  • Gilla
Björn Melander
  • Laddar…
Björn Melander Björn Melander skrev:
Ja det gör du, men å andra sidan är vi som bor i mellansverige utan baxarsekt :D
Problemet är att jag bor norr om åsen så de kräver ohemula mängder kager för att komma hit upp..och man måste fixa arbetstillstånd mm så bor liksom helt fel..
 
Frustrator Frustrator skrev:
Problemet är att jag bor norr om åsen
Precis, låter kanske som en geografisk petitess men då ingen i baxarsekten äger en bil som tar sig upp för åsen så blir det väldigt avgörande om man bor söder eller norr om den.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.