Typ att det var mycket dålig slutfinish med skavanker överallt

Omdömet är iaf borttaget nu. Överväger att lägga ett nytt med tydligare information om händelsen, hotet och givetvis att betyget sattes efter tre år.

Det hela blev taget till sån ny nivå med hans hot om stämning, advokat osv. Blev orolig och paff.

Eller så glömmer jag bara detta och hoppas ingen annan råkar på samma sak.

Hade jag haft den erfarenhet jag har nu av rörmokare, andra målare, elektriker m.m hade jag givetvis stått på mig bättre där och då, för tre år sedan.

Påpekade flertal gånger om väggarna skulle vara så ojämna, men efter att arbetstimmarna runnit iväg och han ansåg sig färdig så tänkte jag väl att då går det inte att göra mer. Tonen mellan oss under arbetet var överlag bara trevligt.

Resultat blev iaf allt ifrån släta fina väggar till ett högre pris än vi sagt.

Redigerat:
  • Gilla
  • Ledsen
MichelleW och 20 till
  • Laddar…
Tycker kanske attt det är lite sent att skriva nått efter 3 år hur missnöjd man än va med jobbet om man inte skriver att det va just 3 års sedan detta hände och de kan ha ändrat sig. Men då kan man lika gärna låta bli att skriva nått.
Sedan har ju hantverkarne bara visat hur dum denne är då han skriver ett sådant svar och hotar med stämning.
Skulle jag själv utan att tänkt mig för gjort som TS och fått detta i knät skulle jag direkt skrivit ut detta på alla olka ställen man kan skriva om hantverkares sätt att ta hand om sina kunder och även vara noga med att skriva om företaget och inte om person.
Hade hantverkaren däremot hört av sig och frågat lite mer om varför jag skrev ner honom för att kunna säkerställa att han inte gör samma miss en gång till och även kanske erbjuda att komma och snygga till nått så skulle jag självklart skrivit in detta oxå på den sidan jag skev ner honom på.

• Gilla
Fixarlasse Dalarna och 12 till
  • Laddar…
F forell88 skrev:
Gör det är mitt råd. Som många andra skrivit så är det rätt sent att dra upp detta efter tre år kan jag tycka. Stämningshotet är naturligtvis bara trams men vad har du att vinna på att lägga mer energi på detta?

• Gilla
Oneip och 5 till
  • Laddar…
C
Ja, till syvende och sist så kokar det väl ner till frågan:
Har hantverkaren rätt att kräva att kunden skall vara nöjd?

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Långfarare och 24 till
  • Laddar…
Glöm och se det som en lärdom i att inte vara snäll och godtrogen, jag har samma problem själv och får verkligen anstränga mig för att klaga på saker, vill inte vara besvärlig men ibland måste man, men kan ju vara det på ett snyggt sätt också.

• Gilla
Igen och 4 till
  • Laddar…
E
N Nucky skrev:
Jag har sett extremt många såna här trådar under mina år. På andra forum kopplat till andra yrkesgrupper. Allt jag kan säga är att TS checkar mina punkter för den sluge.

Man beter sig helt enkelt inte som honom efter tre års tid. Vi vet inte ens om han talar sanning.

Försvarar återigen inte företagaren i detta fall. Men att anta att han är skyldig tills motsatsen är bevisad är bara löjligt.

Över 18 eller flera betyg för företagaren på flera sidor och alla betyg är 4 eller 5 - TS är den enda som gett en 1 efter 3 år!

Nu får ni babbla på. lämnar denna tråd
Åh, en döende svan!

Skräll att det dyker upp nån som baserar sin bedömning av sanningshalten på sina erfarenheter från andra internetforum. Så jävla otroligt att en kass målare inte heller begriper sig på omdömen på internet är det väl inte?

På flashback brukar allt vändas till att det är offrets fel så länge angriparen är en vit man. Om varken offer eller angripare är en vit man så är det bådas fel. är det där du hämtar inspiration?

Berätta om din checklista och dina antaganden om TS motiv.

Till TS: Det är självklart din fulla rättighet att lämna omdömen när du vill helt oavsett vad hantverkaren tycker. Vad som sen är "schysst" är ju helt subjektivt beroende på betraktningsvinkel.

• Gilla
  • Haha
Igen och 13 till
  • Laddar…
Jag kan förstå hans irritation så här efteråt. Samtidigt ser situationen ut som den gör, man kan lämna ett omdöme efter tre år, så vem är han eller någon annan att säga att du gör fel när du lämnar det så långt efteråt?

Som konsument förstår jag att ibland gör även duktiga hantverkare ett mindre bra jobb, så den recension du skrev skulle inte nödvändigtvis få mig att välja annan firma än hans.
Hans hot om stämning skulle få mig att direkt vända mig någon annanstans.

Så om du vill göra åtminstone mig en tjänst, skulle du skriva ett nytt omdöme och förklara hela situationen och få med hans hot.

• Gilla
Fixarlasse Dalarna och 12 till
  • Laddar…
Det jag tycker var värst i den här historien var att målaren meddelade att han "kommer i morgon med två oberoende målare". Det var inte en fråga om att få komma och titta, utan han bara meddelade att han kommer. Jag hade tolkat det som ett direkt hot. Tar du inte bort omdömet nu direkt så kommer vi hem till dig!

Jag gissar att det inte kom tre arga målare, men ändå. Man hade ju låst dörren extra noga den dagen.

• Gilla
MichelleW och 17 till
  • Laddar…
raubtier raubtier skrev:
Nej han skrev ju bara vad målaren svarade, inte vad han hade skrivit.

Kan hålla med om att det är märkligt att få en recension efter tre år, men idag får företagare acceptera att bli recenserade på diverse sidor och att folk kollar upp bolag man tänkt anlita. Men det är en balansgång - kan tänka mig att vissa negativa recensioner bottnar i något helt annat än ett dåligt utfört arbete.
Är det bara jag som inte tycker det spelar någon som helst roll när i tid recension ges? Om någon bekant skulle fråga TS muntligt vad hen tycker om målaren skulle ju svaret bli detsamma tre veckor eller tre år efter utfört arbete. Dessa omdömen handlar ju om att vägleda andra potentiella kunder och det finns det väl ingen deadline för? Och målarens hot om stämning känns rent ut sagt bara patetiskt!

• Gilla
MichelleW och 40 till
  • Laddar…
A AlleK skrev:
Är det bara jag som inte tycker det spelar någon som helst roll när i tid recension ges? Om någon bekant skulle fråga TS muntligt vad hen tycker om målaren skulle ju svaret bli detsamma tre veckor eller tre år efter utfört arbete. Dessa omdömen handlar ju om att vägleda andra potentiella kunder och det finns det väl ingen deadline för? Och målarens hot om stämning känns rent ut sagt bara patetiskt!
Ett exempel:

Hasses målarfirma har anställt en snubbe som är målare, men han visar sig göra ett uselt jobb. Hasse tar ansvar och kickar ut snubben och åtgärdar de fel han ställt till med. En kund säger inte att målaren gjort ett dåligt jobb, men skriver tre år senare en recension.

Nu är inte fallet så nu, eftersom det uppenbarligen är samma person som svarat TS som är målaren. Men teoretiskt är det långt ifrån omöjligt och nu ser potentiella kunder TS recension från idag och tänker att shit, han är ju kass.

Därför tycker jag det kan vara lite dumt. Sen är företagets svar rent bedrövligt, men det är en annan sak i frågan och det håller jag med om till fullo.

• Gilla
lb_gbg och 2 till
  • Laddar…
Jag kan iofs. förstå om en yrkesman oavsett bransch får reda på 3 år senare att kunden inte är nöjd, blir lite irriterad. OK, om det är ett helt uppenbart dåligt arbete som hantverkaren objektivt borde insett att det här duger inte. Men vi vet för lite om hur illa det är i det här fallet.

Men att sedan hantverkaren kommer och hotar med stämning är ju patetiskt och löjligt. Skulle TS lägga upp den informationen på referenssidan, då borde det vara mycket värre för hantverkaren. Vem vill anlita en firma som stämmer sina kunder för förtal. En enstaka dålig recension kan nog många ha överseende med, och våga anlita iallafall. Men hot om stämning....

• Gilla
Fixarlasse Dalarna och 8 till
  • Laddar…
Tomtom79 Tomtom79 skrev:
Och ett omdöme ska ju spegla exempelvis servicen på ett café. Alla kan ju se till att leverera allt en kund ber om, men bra service betyder att kunden får det den vill ha utan att behöva berätta varenda jäkla detalj. Tycker man ser sådana kommentarer ofta, "men om ni bara hade berättat att ni ville ha en gaffel att äta med, att ni inte ville ha använda handdukar på hotellrummet, att ni inte ville ha cigarettfimpar i den rökfria hyrbilen så hade vi kunnat fixa det.". Ja, men hade ni varit en BRA firma hade det varit fixat från början!

Detsamma gäller denne målaren. Det är inte kunden som ska behöva tjata och betala mertid för att målaren inte har en aning om vad man kan spackla över eller ej. Ett negativt omdöme som i detta fallet speglar ju då vilken kunskap och servicekänsla målaren hade. Så, synd att du tog bort omdömet. Möjligen en redigering att jobbet gjordes för 3 år sen och förhoppningsvis har han blivit bättre på sitt yrke sen dess... Även om servicegraden med hot om stämning för dåliga omdöme verkar ha gått åt fel håll.
Kan inte annat än hålla med här kring synen på omdömen. Vissa saker ska man kunna förvänta sig i vissa situationer.

Gällande detta med att målaren/hantverkaren borde ges möjlighet att åtgärda eventuellt fel.
Jag har varit nöjd när jag haft med målare att göra men jag tror faktiskt aldrig att de ställt en fråga som "är du nöjd med resultatet?" Innan dom åker utan tror det mest varit "jag är klar nu, hej då".
Får man ett omdöme där man blir besviken över att inte ha getts möjlighet att åtgärda felet kan man ju fundera om man som hantverkare själv stämt av med kunden om de var nöjda.

• Gilla
Hyltran från Veglemyren och 7 till
  • Laddar…
F forell88 skrev:
Typ att det var mycket dålig slutfinish med skavanker överallt

Omdömet är iaf borttaget nu. Överväger att lägga ett nytt med tydligare information om händelsen, hotet och givetvis att betyget sattes efter tre år.

Det hela blev taget till sån ny nivå med hans hot om stämning, advokat osv. Blev orolig och paff.

Hade jag haft den erfarenhet jag har nu av rörmokare, andra målare, elektriker m.m hade jag givetvis stått på mig bättre där och då, för tre år sedan.

Påpekade flertal gånger om väggarna skulle vara så ojämna, men efter att arbetstimmarna runnit iväg och han ansåg sig färdig så tänkte jag väl att då går det inte att göra mer. Tonen mellan oss under arbetet var överlag bara trevligt.

Resultat blev iaf allt ifrån släta fina väggar till ett högre pris än vi sagt.
Så du fick inte vad du ville ha, släta väggar. En räkning på mer än vad ni kommit överens om men säger inget utan betalar och spelar nöjd?

davveno1 davveno1 skrev:
Så du fick inte vad du ville ha, släta väggar. En räkning på mer än vad ni kommit överens om men säger inget utan betalar och spelar nöjd?
Det är Typiskt Svenskt...
Men det kan vara jobbigt att klaga.
Så gör man så att skriver på ett forum och klagar. Man kan tycka vad man vill. Och man behöver inte ta med det omdömet. Det samma gäller om det är 3år gammalt. Alla vill inte Klaga direkt

raubtier raubtier skrev:
Ett exempel:

Hasses målarfirma har anställt en snubbe som är målare, men han visar sig göra ett uselt jobb. Hasse tar ansvar och kickar ut snubben och åtgärdar de fel han ställt till med. En kund säger inte att målaren gjort ett dåligt jobb, men skriver tre år senare en recension.

Nu är inte fallet så nu, eftersom det uppenbarligen är samma person som svarat TS som är målaren. Men teoretiskt är det långt ifrån omöjligt och nu ser potentiella kunder TS recension från idag och tänker att shit, han är ju kass.

Därför tycker jag det kan vara lite dumt. Sen är företagets svar rent bedrövligt, men det är en annan sak i frågan och det håller jag med om till fullo.
Nu är ju inte Hasse företagaren då han inte erbjudit sig att åtgärda felet, utan att fixa felen som han gjort på löpande räkning. Och med detta hotet så är Hasse inte alls en reko företagare, utan förmodligen en som lämnar halvtaskiga jobb och är beroende av omdömen på hitta.se

• Gilla
Fixarlasse Dalarna och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.