122 094 läst ·
284 svar
122k läst
284 svar
Bli stämd av målare pgr av att jag lämnat dåligt betyg?
Vem försvarar målaren?Ramnemark skrev:
Nu var det ju inget extra jobb, utan det som själva jobbet gick ut på. Om man dessutom frågar innan om det går för man är skeptisk, men får till svar att det är lugnt så är det definitivt inget extra jobb.
Dessutom har TS betalt 50% mer än prisuppgiften han fick, trots dåligt resultat, när priset högst får diffa med 15%. Så det är helt meningslöst att försvara målaren här....
Det är väl inge märkligt att du gett dåligt omdöme för hur i allsin dagar kan ett proffs/fackman bredspackla över flera lager tapeter vilket du också ifrågasatte. Det blev "bubbliga" tapeter som han gjorde om med att kräva mer betalt? Vi har all vår rätt att ge ett omdöme som du gjort för det blev ju inte ens bra med mer betalt?F forell88 skrev:Det var min första anlitade hantverkare, påtalade under jobbet flertal gånger problemet med hur väggarna såg ut jämfört med vad han lovade muntligt innan arbetet.
Han var trevlig, vill han inget ont.
Men både tiden och pengarna rann iväg för att han var tvungen att skära sönder den bubblande tapeten och bredspackla flertal gånger. Till slut vare typ "ah men visst kan det bli bättre men då blir det mer tid och såklart dyrare"
Tänkte väl att så vare med det. Är väl för snäll och godtrogen. Har nu efter några år haft andra målare som jag varit väldigt nöjd med.
Snubblade bara in på hans hitta.se sida när jag jobbade natt å la då ett omdöme.
Kanske lite taskigt tre år efter men inget jag tänkte på just då. Har försökt ändra/tagit bort omdömet men verkar inte gå genom hitta.se
Vill liksom inte har ut nånting av detta, skrev bara ett omdöme.
Att kontakta en lekman är en sak men en firma så förväntar man sig att om de tar på sig ett arbete så gör de ett fackmannamässigt jobb! Trots att du som lekman ifrågasatte firman blev jobbet dåligt.
Du har då inte gjort något fel och har din fulla rätt att ge ett omdöme! Tala om dålig reklam företaget gör för sig själva med att hota om stämning för ett dåligt omdöme!
Vill man bli bedömd för sina arbeten så får man allt ta både ris och ros!
Ska inte spela någon roll om det är 50 år efter. Det är hans personliga åsikt och den har ingen rätt att ta ifrån honomDan_Johansson skrev:
När exakt uppkom missnöjet?
Om du var missnöjd direkt efter, men knöt näven lite svenskt i fickan och höll tyst, och sen lämnar ett dåligt omdöme tre år senare, så kan jag ju förstå att målaren blir sur. Du borde ju låtit målaren återgärda felet direkt.
Om tapeterna trillade ner efter tre år och du då insåg att målaren var kass så är det ju bara rätt.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 936 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 10 936 inlägg
Allvetare
· Stockholm
· 3 063 inlägg
Allt
kan man fundera på om han lärt sig något på 3år. Jag kan faktiskt tycka att man ska lägga till i omdömet att man blivit hotad.... Då tror jag de flesta drar öronen åt sig. Även om det varit 6 år sedan
beror på hur man formulerar sin kritik. Man bör nämna att det var tre år sedan. Kritiken kan mycket väl vara befogad även efter 3år. När man nu får veta hur klantverkaren håller på såDan_Johansson skrev:
kan man fundera på om han lärt sig något på 3år. Jag kan faktiskt tycka att man ska lägga till i omdömet att man blivit hotad.... Då tror jag de flesta drar öronen åt sig. Även om det varit 6 år sedan
Mats-S
Byggveteran
· Sollentuna
· 3 617 inlägg
Mats-S
Byggveteran
- Sollentuna
- 3 617 inlägg
Tycker dock att det är bra underligt att lämna ett omdöme 3 år efter utfört arbete. Du skriver ju att du var missnöjd från början, så varför tog du inte tag i det då?F forell88 skrev:
Hur vet du att målaren inte tänker stämma kunden? Ingen kan hindra honom för att skicka in en stämningsansökan, om det sedan blir något av det är en helt annan fråga.13th Marine skrev:
Jag tycker definitivt att du ska lägga in ett nytt och vara tydlig med att det var tre år sedan men också att han hotar med stämning. Kan det vara så att han för det med alla missbelåtna kunder? Är det därför hans omdömen var så bra? Eller är det polarna som skrivit? Jag skulle vilja hitta din varning om jag behöver en målare.