Byggahus.se

Bli stämd av målare pgr av att jag lämnat dåligt betyg?

1. F
    Medlem Nivå 4
    Hej!

Hade en målare som kostade cirka 6000kr mer än var vi pratat om innan jobbet påbörjades.
    Påpekade flertal gånger om det var lämpligt att bredspackla över alla lager tapet men inga problem sa han, däremot tog arbetet längre tid än vad han tänkt och priset därefter.

Resultat blev riktigt dålig enl mig, då jag önskade fina raka släta väggar.

Visste inte bättre då, mitt första hus och första anlitade hantverkare

Satt omdöme för ett tag sedan, dock 3 år efter han utfört jobbet på hitta.se en stjärna fick han och lite info om om varför.

Fick nu mail av målaren:

"Hej! Har du lämnat ett omdöme om mig på hitta.se?"
    "Du får väl kontakta kundtjänst, jag kommer dit med två oberoende målare imorgon, så ska vi titta på väggarna, sen nästa steg i det här blir att jag ska kontakta min advokat och lämna in en stämningsansökan för förtal,enligt byggnormen har man två års garanti på målningsarbeten,så jag tycker att det är väldigt konstigt att du kommer efter nästan tre år och börjar klaga."

2. Claes Sörmland
    Medlem · Nivå 22
    Inget att svara på men du kan ju fundera på om det du skrev på på hitta.se vara balanserat.

3. P
    Medlem · Nivå 8
    Be honom lägga upp svaret där du skrev omdömet.

4. L
    Medlem Nivå 5
    Är det företaget du satt betyg på, så kan han inte komma någon vart med stämningen. Privatperson är en annan sak.

Luta dig tillbaka och och drick något gott.

5. E
    Medlem · Nivå 22
    Intressant, målaren vill driva enskilt åtal för ett betyg på en webbsidan!
    Simma lugnt skulle jag säga.

6. Marlen Eskilsson
    Administrator · Nivå 21
    Han vill skrämma dig, ett företag kan inte bli förtalat.

Reklamerade du målningen till honom? I vilket fall så har han lämnat en missnöjd kund efter sig, vilket ju är hans problem. Hade han inte hotat med stämning utan varit trevlig så hade ju du varit mer motiverad att låta honom åtgärda.

7. T
    Medlem Nivå 8
    Vadå "kommer dit med två oberoende målare"? Antar att de inte är där för att åtgärda något, jag hade aldrig släppt dem över tröskeln.

• Laddar…
  8. 13th Marine
    What have I done?! · Nivå 22
    Är det inte olagligt att hota med att stämma någon om man inte tänker göra det?

Dessutom kan han väl inte heller få kräva att komma in och visa upp jobbet för två "oberoende" målare.

9. F
    Medlem Nivå 4
    Noll kunnig inom detta blev paff över hans senaste meddelande. Allt jag gjort är att lämnat ett omdöme på hitta.se tre år efter utfört arbete.

10. Dan_Johansson
    Medlem · Nivå 16
    När exakt uppkom missnöjet?

Om du var missnöjd direkt efter, men knöt näven lite svenskt i fickan och höll tyst, och sen lämnar ett dåligt omdöme tre år senare, så kan jag ju förstå att målaren blir sur. Du borde ju låtit målaren återgärda felet direkt.

Om tapeterna trillade ner efter tre år och du då insåg att målaren var kass så är det ju bara rätt.

11. G
    Medlem Nivå 6
    Det klart inte målarn kommer nånstans med det där .

... men jag kan förstå nånstans att man blir syrak efter ett dåligt betyg på nätet efter tre år.... Mycket vatten som runnit under en massa broar.....

12. T
    Medlem Nivå 8
    Enligt vad jag kan se är det ett företag du har recenserat och det står inget i texten som ser ut att vara ens i närheten av förtal, så det är bara skrämseltaktik från hans sida. Att det har gått några år och att du inte har reklamerat saknar betydelse, jag är inte heller så pigg på att låta någon som gjort ett dåligt jobb från början försöka rätta till det i efterhand.

13. E
    Medlem · Nivå 22
    Betygssättning av företag på diverse sidor eller hos Google är det nya. Många restauranger blir "drabbade" av sura kunder som hotar att ge dåliga betyg. Det är nog bara att acceptera läget är jag rädd.

• Laddar…
  14. K
    Medlem · Nivå 7
    Varför lämnar du betyg tre år efter arbetet är färdigt?
    Är du knäpp?

15. Johannes Carlsson
    Medlem · Nivå 20
    Dåligt utfört jobb är ju dessutom subjektivt. Släpp inte in honom iallafall. Kanske revidera ditt betyg med att "efter att jag lämnat dåligt betyg 3 år efter utfört jobb hotar han mig med en stämning" snacka om att gräva sig en grop i dagens uppkopplade samhälle