Trädgårdsavfall i högar på en gräsplan sett från ett däck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Stora högar med trädgårdsavfall bakom en nybyggd träterrass som behöver bortforsling.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Behöver bli av med dessa högar, har frågat runt olika företag men de är ganska dyrt någon som vet hur jag kan göra på billigaste sättet?
 
P
Bella de la Fuenté Bella de la Fuenté skrev:
[bild] [bild]
Behöver bli av med dessa högar, har frågat runt olika företag men de är ganska dyrt någon som vet hur jag kan göra på billigaste sättet?
jord?
 
P
Bella de la Fuenté Bella de la Fuenté skrev:
ja
Du behöver inte fylla upp gräsmattan någonstans?
eller kunna kratta ut jorden ovanpå befintlig yta..?
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Dom jag har kollat runt med har sagt att om jag vill så, eller rulla ut gräsmatta så behöver jag bli av med dessa högar, för att gå vidare. Är helt ny i villa världen, kan ingenting om trädgård osv ‍
 
  • Nybyggd trätrall framför högar av trädgårdsavfall och täckduk på en gråmulen dag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P
Bella de la Fuenté Bella de la Fuenté skrev:
Dom jag har kollat runt med har sagt att om jag vill så, eller rulla ut gräsmatta så behöver jag bli av med dessa högar, för att gå vidare. Är helt ny i villa världen, kan ingenting om trädgård osv ‍
okej..
Finns det någon med traktor i närheten?
 
Lägg ut frågan på nån lokal facebookgrupp? Skaffa spade och skottkärra, hyr en släpvagn och kör det till återvinningen?

Jag tror inte någon här på forumet kan hjälpa dig. Särskilt inte eftersom vi inte vet vart i landet du bor.
 
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
P
Bella de la Fuenté Bella de la Fuenté skrev:
Jag vet inte är nyinflyttad här, och har inga kontakter alls :/
gäller detta även den stora högen längst till vänster eller bara de högar framför trallen?
 
useless useless skrev:
Lägg ut frågan på nån lokal facebookgrupp? Skaffa spade och skottkärra, hyr en släpvagn och kör det till återvinningen?

Jag tror inte någon här på forumet kan hjälpa dig. Särskilt inte eftersom vi inte vet vart i landet du bor.
Ja, har gjort de men tyvärr inga svar.
Jasså syns de inte?
Bor i lite utanför Örebro.
 
P
Bella de la Fuenté Bella de la Fuenté skrev:
bara dom 2 framför trallen
Då skulle jag iallafall köpa mig en skottkärra och en järnkratta, spade och sedan fylla igen så mycket gropar mm som jag bara kunde med massorna...
 
  • Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Då skulle jag iallafall köpa mig en skottkärra och en järnkratta, spade och sedan fylla igen så mycket gropar mm som jag bara kunde med massorna...
Jag håller med men dock med reservationen att jag tycker det är väldigt svårt att se vilka volymer det handlar om. Bilderna är helt enkelt för otydliga anser jag. Men handlar det bara om några skottkärror är det väl bara att plana ut jorden jämt över ytan.
 
  • Gilla
tjockelamock och 1 till
  • Laddar…
P
Alfredo Alfredo skrev:
Jag håller med men dock med reservationen att jag tycker det är väldigt svårt att se vilka volymer det handlar om. Bilderna är helt enkelt för otydliga anser jag. Men handlar det bara om några skottkärror är det väl bara att plana ut jorden jämt över ytan.
Ja det är förvisso sant..
Men jag kan bara utgå från bilderna..
Och det jag ser hade jag anlagt gräsmatta utav... Eller fyllt igen gropar nu på våren med...
 
P
Bella de la Fuenté Bella de la Fuenté skrev:
Ja, har gjort de men tyvärr inga svar.
Jasså syns de inte?
Bor i lite utanför Örebro.
Kolla eller fråga runt lite..
Finns säkert bonde som kan hjälpa..
De brukar vilja ha jordmassor...

Går att sätta lapp på lokala mataffären..

jordmassor bortskänkes..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.