Vi köpte en lägenhet och vi renoverade hallen med att lägga klinkers. Men efter några dagar märkte vi att det dök upp 2-6 silverfiskar varje dag på kvällen som dök upp från springorna vid listerna som sitter mot väggarna.

Efter nån vecka tänkte jag att det måste gå att bli av med problemet och köpte dessa artiklar:

• AKRYLFOG PRO ILLBRUCK LD714 LISTVIT 300ML
  • Redecker™ Doftblock rödceder 5-pack
  • Silverline® Silverfiskfälla 4-pack
  • Kvitt® Radar® Spray mot Krypande Insekter 400 ml

Jag började att spreja innanför listerna och väntade några dager och det började dyka upp döda silver fiskar på golvet och där efter la vi fram fällor som verkade inte fungera men efter en vecka fångade vi några enstaka silver fiskar med dom också. Sen har vi också lagt några rödcedar block i varje garderob.

Efter ytterligare en vecka använde jag sprejen och fogade igen alla springor. Nu har vi inte sett någon silverfisk på några månader.

Är det någon risk med lösningen?

• Renoverad hall med grå klinkers och vit list där man tidigare sett silverfiskar komma från springor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:

Bästa svaret

Xz4R Josh Gomez skrev:
Vi köpte en lägenhet och vi renoverade hallen med att lägga klinkers. Men efter några dagar märkte vi att det dök upp 2-6 silverfiskar varje dag på kvällen som dök upp från springorna vid listerna som sitter mot väggarna.

Efter nån vecka tänkte jag att det måste gå att bli av med problemet och köpte dessa artiklar:

• AKRYLFOG PRO ILLBRUCK LD714 LISTVIT 300ML
  • Redecker™ Doftblock rödceder 5-pack
  • Silverline® Silverfiskfälla 4-pack
  • Kvitt® Radar® Spray mot Krypande Insekter 400 ml

Jag började att spreja innanför listerna och väntade några dager och det började dyka upp döda silver fiskar på golvet och där efter la vi fram fällor som verkade inte fungera men efter en vecka fångade vi några enstaka silver fiskar med dom också. Sen har vi också lagt några rödcedar block i varje garderob.

Efter ytterligare en vecka använde jag sprejen och fogade igen alla springor. Nu har vi inte sätt någon silverfisk på några månader.

Är det någon risk med lösningen?
Risken är väl att du får slut på silverfiskar. Köp en guldfisk istället.

• Gilla
  • Haha
rictor100 och 5 till
  • Laddar…
T TypRätt skrev:
Risken är väl att du får slut på silverfiskar. Köp en guldfisk istället.
Hehe, hoppas det inte förökar sig innanför väggarna bara och sen exploderar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.