10 535 läst ·
15 svar
11k läst
15 svar
Blåsor på vägg/tapet
Sida 1 av 2
Hej!!
Nu är så här att jag har slitit bort flera lager med tapeter,men kunde inte slita bort dom 2 sista eftersom dom satt som F.. Och nu har jag bredspacklat 2 ggr hela rummet och nu har det börjat komma blåsor både stora o små. Jag har Inte grundat innan spacklingen. Jag väntade 12-13 timmar från första strykningen utav bredspacklinegen.
Vad kan man göra för att få bort blåsorna ?
1. Oljegrunda ?
2. Köpa målarfilt och lägga på ?
3. Riva ner tapeterna och spackla om ? (Betong vägg )
Tacksam för svar,,,
Nu är så här att jag har slitit bort flera lager med tapeter,men kunde inte slita bort dom 2 sista eftersom dom satt som F.. Och nu har jag bredspacklat 2 ggr hela rummet och nu har det börjat komma blåsor både stora o små. Jag har Inte grundat innan spacklingen. Jag väntade 12-13 timmar från första strykningen utav bredspacklinegen.
Vad kan man göra för att få bort blåsorna ?
1. Oljegrunda ?
2. Köpa målarfilt och lägga på ?
3. Riva ner tapeterna och spackla om ? (Betong vägg )
Tacksam för svar,,,
Testade du att ta bort de sista lagren genom att fukta ytan?
Gjorde samma sak hus ungarna , rev spacklade , massor av blåsor , en del gick ner men var lösa bakom , skar ut dom delarna , spacklade igen , nya blåsor , ett varv till , tills slut var det bra och målade
Det kom några mindre efter det men torkade ner
En del målare blandar tapetklister och lägger på kraftigt , sätter gladpack på och dagen därpå är det helt löst och mjukt , blir att spackla ett varv till , finns inga genvägar
Det kom några mindre efter det men torkade ner
En del målare blandar tapetklister och lägger på kraftigt , sätter gladpack på och dagen därpå är det helt löst och mjukt , blir att spackla ett varv till , finns inga genvägar
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 023 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 023 inlägg
Bra alternativ till lösningsmedelsbaserad färg.
https://www.jotun.com/se/se/b2c/products/interior/jotun/jotun-kvist-og-sperregrunning.aspx
Fick tips i i färgaffären att spärra tapeter med den. De säljer tydligen mest av den färgen till just tapetspärrning.
Funkade bra när jag gjorde om ett rum med rätt sunkiga tapeter på treetex. Ytan blir helt hård.
https://www.jotun.com/se/se/b2c/products/interior/jotun/jotun-kvist-og-sperregrunning.aspx
Fick tips i i färgaffären att spärra tapeter med den. De säljer tydligen mest av den färgen till just tapetspärrning.
Funkade bra när jag gjorde om ett rum med rätt sunkiga tapeter på treetex. Ytan blir helt hård.