Hej!!

Nu är så här att jag har slitit bort flera lager med tapeter,men kunde inte slita bort dom 2 sista eftersom dom satt som F.. Och nu har jag bredspacklat 2 ggr hela rummet och nu har det börjat komma blåsor både stora o små. Jag har Inte grundat innan spacklingen. Jag väntade 12-13 timmar från första strykningen utav bredspacklinegen.

Vad kan man göra för att få bort blåsorna ?

1. Oljegrunda ?
2. Köpa målarfilt och lägga på ?
3. Riva ner tapeterna och spackla om ? (Betong vägg )

Tacksam för svar,,,

Testade du att ta bort de sista lagren genom att fukta ytan?

L
SysterNett SysterNett skrev:
Precis min fundering också.

SysterNett SysterNett skrev:
.ja det gjorde jag, körde med ångmaskin

L
Dåså. Men det var nyss du tapetserade? Ofta försvinner ju blåsor när tapeten torkat upp ordentligt.

Har inte tapetserat, har rivit ner tapeter men 2 lager vart kvar, sen bredspacklade jag på tapeterna. Och nu vart vart det blåsor på spacklingen , och det har inte gått bort efter 3 dar

F Ferra skrev:
och det har inte gått bort efter 3 dar
Då lär dom inte gå bort sen heller.
Testa att skära bort dom om det inte är för många och spackla igen.
Jag chansar aldrig på såna här jobb utan oljegrundar jämt.

Stefan N Stefan N skrev:
Då lär dom inte gå bort sen heller.
Testa att skära bort dom om det inte är för många och spackla igen.
Jag chansar aldrig på såna här jobb utan oljegrundar jämt.

Det är för mycket, kan man inte oljegrunda nu?

L
Gjorde samma sak hus ungarna , rev spacklade , massor av blåsor , en del gick ner men var lösa bakom , skar ut dom delarna , spacklade igen , nya blåsor , ett varv till , tills slut var det bra och målade
Det kom några mindre efter det men torkade ner
En del målare blandar tapetklister och lägger på kraftigt , sätter gladpack på och dagen därpå är det helt löst och mjukt , blir att spackla ett varv till , finns inga genvägar

Grunda med en lösningsmedelsbaserad färg.

• Gilla
xxo
  • Laddar…
S
Tycker den inte fungerar bra, det är ju oljedelen som gör att det funkar och tar man bort det så blir det ju bara vanlig väggfärg.

• Gilla
MagHam
  • Laddar…
Tack för alla tips,men nu är alla lager med tapeter borttagna. (Gick att ta bort dom med ångmaskinen än innan spacklingen) Så nu är det bara att spackla/slippa.
(Gör om,Gör Rätt)

• Gilla
thomas33
  • Laddar…
Då blir det säkert bra (y)
Annars är det så att det bästa (enda) alternativet för att inte "blåsa" upp en gammal vägg, utan få den till en stabil grundyta, är lösningsmedelsbaserad grundfärg.

• Gilla
Ferra
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Tycker den inte fungerar bra, det är ju oljedelen som gör att det funkar och tar man bort det så blir det ju bara vanlig väggfärg.
Hej Flugger har en stopp primer vattenburen polyruthan den slår det mesta. Stenhård yta.
Mvh anders

• Gilla
lopec
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.