3 349 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Blåsor med Alcro Bestå.
Halloj,
Målade huset för 1,5 år sedan med Alcro Bestå. Använde mig av en firma som var ute och kollade innan och så och det skulle inte vara några problem att köra den färgen. Ska tilläggas att de ska komma ut och kolla på problemet nu också, så ingen skugga på dem än så länge i alla fall.
Men hur besvärligt kan det här bli är väl frågan. Nu kanske jag hittat ett tiotal blåsor, eventuellt några till och jag vet inte om det beror på den underliggande färgen eller något annat. De flesta som jag vet i området som målat om husen använder oljefärg, men det harm est slumpat sig så då en firma många använder kör den färgen är känslan.
Bör man oroa sig för längre framåt och om det är relativt lätt att åtgärda, vad ska jag förvänta mig att firman gör för att lösa det så att man kan ha lite koll?
Tacksam för råd och svar.
Målade huset för 1,5 år sedan med Alcro Bestå. Använde mig av en firma som var ute och kollade innan och så och det skulle inte vara några problem att köra den färgen. Ska tilläggas att de ska komma ut och kolla på problemet nu också, så ingen skugga på dem än så länge i alla fall.
Men hur besvärligt kan det här bli är väl frågan. Nu kanske jag hittat ett tiotal blåsor, eventuellt några till och jag vet inte om det beror på den underliggande färgen eller något annat. De flesta som jag vet i området som målat om husen använder oljefärg, men det harm est slumpat sig så då en firma många använder kör den färgen är känslan.
Bör man oroa sig för längre framåt och om det är relativt lätt att åtgärda, vad ska jag förvänta mig att firman gör för att lösa det så att man kan ha lite koll?
Tacksam för råd och svar.
Har du bilder? Vart uppstod blåsorna? Mer på söderläge? Kan vara så att det ligger en för fet färg i botten, är huset gammal? Vad säger firman?
Många (utom färgbutiken och målarna som vill ha snabbt resultat) talar sig varma för framförallt linoljefärg, men även vanlig oljefärg i andra hand på träfasader. Det är nog ingen "slump" utan ett medvetet val. Sen är väl moderna färger bättre än när dessa "vattenburna plastfärger" kom... Men tycker det är lite talande att 100 år gamla hus där färgen nästan är helt borta tycks klara sig bättre än många 80-90-talskåkar där jag sett flera som bytt hela fasaden, antar jag för att färgen stängt in fukt i panelen som sen ruttnat?klasses skrev:
Klicka här för att svara