855 läst ·
3 svar
855 läst
3 svar
Blåsor har lagt sig, okej att måla?
Halloj!
Igår grundade jag en vägg som har en övermålad tapet. På flera ställen uppstod luftbubblor och jag ba aha, då får jag jobba bort hela tapeten imorn. Men dagen efter hade blåsorna lagt sig, hör och häpna. Så min fråga är, är det fritt fram att måla med vattenbaserad färg i två lager nu, eller är det en garanti för att blåsorna ska uppkomma igen och bestå?
Tack så mycket!
Igår grundade jag en vägg som har en övermålad tapet. På flera ställen uppstod luftbubblor och jag ba aha, då får jag jobba bort hela tapeten imorn. Men dagen efter hade blåsorna lagt sig, hör och häpna. Så min fråga är, är det fritt fram att måla med vattenbaserad färg i två lager nu, eller är det en garanti för att blåsorna ska uppkomma igen och bestå?
Tack så mycket!
Blåsorna finns där men tapeten har krympt igen efter torkning. Brukar gå att känna vart det släppt om man drar med händerna eller med naglarna, ljudet liksom ändras. Kutym är att skära bort det lösa och spackla igen.
Nu är inte jag proffs på detta men har fixat väggar i några sorgliga rum iaf. Så var smart och invänta fler svar.
Nu är inte jag proffs på detta men har fixat väggar i några sorgliga rum iaf. Så var smart och invänta fler svar.
Jag chansade att måla med täckfärg efter att grundfärgsblåsorna lagt sig.
De kom tillbaka och består.
Nu är det inget slott jag bor i så det får vara några år tills jag orkar och vill göra om det.
Jag är en lärdom rikare och målare är det sista jag kan titulera mig 😂
De kom tillbaka och består.
Nu är det inget slott jag bor i så det får vara några år tills jag orkar och vill göra om det.
Jag är en lärdom rikare och målare är det sista jag kan titulera mig 😂
Klicka här för att svara