Jag funderar på att köpa en blandare från decosteel. På hemsidan saknas dock alla former av teknisk dokumentation, och när jag frågar dem om detta så svarar de att deras leverantör säger följande:

Our faucets are designed, developed, and manufactured according to the following European reference Standards:

UNI EN 817 (mechanical mixing valves – general technical specifications)
UNI EN 200 (single taps and combination taps – general technical specifications)
UNI EN 1111 (thermostatic mixing valves - general technical specifications)

These rules state some ranges in the condition of use, fixing a maximum static pressure limit at 1,0 MPa (10 Bar).

You can find here below an extract of EN817 rule for your reference

Utdrag ur europeisk standard EN 817:2008 som anger specifikationer för mekaniska blandventiler, tryck och temperaturgränser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Min fundering är ju hur jag ska förhålla mig till detta. Jag inser ju att det kan bli en betydligt besvärligare reservdelshantering om något problem uppstår och det kan jag leva med (har möjlighet att få blandaren till bra pris) men frågan är om det finns några andra risker? T.ex. katastrofala läckage.

Frågar man rörmokarna så säger de ju Mora eller FM Mattson men de hade inte blandare som passade så alternativet är en Hansgrohe just nu.

Ingen som har något starkt skäl att inte köpa blandaren? Isåfall tror jag att jag köper den.

Hansgrohe är ju inte direkt ovanligt (på hotell som jag brukar bo på).
Tror inte att det är någon större risk med Hansgrohe än Mora.

Protte

Hansgrohen har jag inga tvivel på, det är decosteels blandare jag var tveksam inför.

• Gilla
kulle
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.