26 737 läst ·
46 svar
27k läst
46 svar
Blandare från Ikea, sämre?
Alla blandare i vårat hus utom en blandare hade dåligt tryck. Alla med dåligt tryckt var från ikea den med bra tryck en märkesblandare. Ikea blandarna höll max två innan dom kallade igenA Axel Svensson skrev:
En trolig orsak kan vara att IKEAs blandare har smalare slangar och rör, så flödet begränsas, delvis för att spara vatten...L Lt A skrev:
Så vad tänker du gör att Ikea blandare har sämre tryck?L Lt A skrev:
Känns som om sannolikeheten att trycket är pga av blandare är noll.
Min Ikea blandare som jag installerade förra året fungerar felfritt och var väldigt lätt att installere. Den i köket har fungerat felfritt i femton år.
Sent svar men ändå... När min lägenhet stambyttes satte de in Moras lyxiga svängbara tvättställsblandare. Efter 3 år bytte de insatsen på garanti eftersom handtaget blivit trögt och gnisslade. Mora hade fel fett i insatsen enligt VVS-snubben som bytte. De fick fixa Mora-armaturen i duschen också eftersom temperaturvredet gick för lätt och därför själv ändrade inställning. Nu några år senare är tvättställsblandaren trög och gnisslar igen.. Jag kommer aldrig köpa en Mora..A Axel Svensson skrev:
om det är en äkta mora så byter de denna åt dig till en nyJ Johan_90 skrev:Sent svar men ändå... När min lägenhet stambyttes satte de in Moras lyxiga svängbara tvättställsblandare. Efter 3 år bytte de insatsen på garanti eftersom handtaget blivit trögt och gnisslade. Mora hade fel fett i insatsen enligt VVS-snubben som bytte. De fick fixa Mora-armaturen i duschen också eftersom temperaturvredet gick för lätt och därför själv ändrade inställning. Nu några år senare är tvättställsblandaren trög och gnisslar igen.. Jag kommer aldrig köpa en Mora..
Lite mer än bara anekdotiskt: Boklok-radhus som byggs av Skanska är ett koncept framtaget av dem och Ikea har både köksinredning och vitvaror från Ikea. Men blandarna är INTE deras varken i badrum eller kök, man skulle ju kunna tro att det är av en orsak