Hej allesammans, ny här å ha en fundering.
Jag behöver en ny bladstyrning till bandsågen på bild men det finns inget att gå på då ja inte känner till vilket märke bandsågen är.

Är det något som har bättre koll än mig själv & kanske kan peta mig i rätt riktning?

Ska man tro att man kan köpa rakt vad som helst eller är det väldigt modell specifikt vilket jag förmodar, att det är?

Mvh Samuel Nordin
Övik

• En grön bandsåg med bord i en verkstad, ansluten till elektricitet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S Samuel Nordin skrev:
Hej allesammans, ny här å ha en fundering.
Jag behöver en ny bladstyrning till bandsågen på bild men det finns inget att gå på då ja inte känner till vilket märke bandsågen är.

Är det något som har bättre koll än mig själv & kanske kan peta mig i rätt riktning?

Ska man tro att man kan köpa rakt vad som helst eller är det väldigt modell specifikt vilket jag förmodar, att det är?

Mvh Samuel Nordin
Övik
Vad är fel på den bladstyrning du har nu?

Den nuvarande är helt slut. Godset är bland annat sprucket så att ett stödhjul går inte alls att sätta dit. Kan skicka bild om ett par timmar då jag avgår från arbetet.

Googlat lite men inte kunnat finna något som påminner om det jag själv har.

Frustrator Frustrator skrev:
Vad är fel på den bladstyrning du har nu?

• Bandklinga av en bandsåg sedd framifrån där klingan går genom arbetsbordets skåra.
    Skapa konto
  • Bandsåg i verkstad med sågbladet i fokus, redo att såga genom en metallskiva vilande på arbetsbordet.
    Skapa konto
  • Närbild på en bandsågs bladguidning med justeringsskruvar och rullar fokuserad på mekanismens detaljer.
    Skapa konto
Du kan göra nya styrklossar av grankvistar eller av pockenholtz om du har råd. Sedan fungerar din gamla badstyrning.
Var är godset sprucket?
Vad är det för metall?

H heimlaga skrev:
Du kan göra nya styrklossar av grankvistar eller av pockenholtz om du har råd. Sedan fungerar din gamla badstyrning.
Var är godset sprucket?
Vad är det för metall?
Jag hade hoppats på kunna köpa reservdelar helt nytt men det verkar tungt så det ser ut & sluta i att en kompis ha nu provat att 3D skriva ut ett helt nytt hus så att säga, så får se om det funkar. Återanvänder dom gamla hjulen.

Det var själva huset som var sprucket, samt en mindre detalj som är för att fästa ena staven med ett stödhjul.

• Sprucket metallhus på en arbetsbänk, en del till ett större byggprojekt med synliga skador och hål.
    Skapa konto
  • Sprucket hjulhus med hjul på arbetsbänk, verktyg i bakgrunden, planer på 3D-utskrivet ersättningshus.
    Skapa konto
  • Hand håller ett sprucket metallhus som är en del av en större mekanism, nära en bandsåg.
    Skapa konto
  • Gilla
YuGi och 1 till
  • Laddar…
S Samuel Nordin skrev:
Jag hade hoppats på kunna köpa reservdelar helt nytt men det verkar tungt så det ser ut & sluta i att en kompis ha nu provat att 3D skriva ut ett helt nytt hus så att säga, så får se om det funkar. Återanvänder dom gamla hjulen.

Hej.
Snyggt!
du filerna kvar för printer?

Här är en väldigt utförlig jämförelse och bra start om du vill bygga/modifiera

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.