Självbyggare
· Stockholm
· 10 270 inlägg
Vart köper ni blad till vettigt pris?
Jag har köpt "Craftomat" på Bauhus, dessa är samma som Baschbladen om jag förstått det rätt, men till ett lägre pris, har inte märkt någon skillnad på de jag använt. Häromdagen köpte jag ett bimetall-blad och ett "hard wood" på Biltema till deras maskin (samma fäste) för 29.90 styck, har inte hunnit testa dessa än men om de fungerar bra så vet ju jag vad jag kommer kommer köpa i fortsättningen...
Självbyggare
· Stockholm
· 10 270 inlägg
29kr/st lät intressant!
Tack för tipsen!
Tack för tipsen!
Ja måste passa på att varna för Biltema bladen. jag kunde inte heller motså 29:- st så jag köpte ett av varje för att testa.... Jag kan inte tänka mej att det kan finnas något annat blad som sågar sämre. Totalt odugliga. Jag har visserligen en Falke multisåg men orginalbladet till den är iaf 100ggr bättre än nåt av Biltemas. De orkade knappt såga ett hål i en gipsskiva.
orginalbladet till Falken kan man köpa på Jem & fix för 79:- i ett sett med ett sågblad, slipplatta, skrapa och nåt annat, helt ok pris om man inte orkar beställa boschblad från tyskland t.ex.
Mvh Fredrik
orginalbladet till Falken kan man köpa på Jem & fix för 79:- i ett sett med ett sågblad, slipplatta, skrapa och nåt annat, helt ok pris om man inte orkar beställa boschblad från tyskland t.ex.
Mvh Fredrik
Sist jag behövde ett blad till min GOP så tog jag det som satt på min sladdmultislip(Meec från Jula). Det passade inte riktigt så jag fick borra upp hålen lite. Detta bladet är helt okej. Tror att det bara funkar till trä.
Hittade inga nya på Jula, men det var rätt så utplockat när jag var där.

Uploaded with ImageShack.us
Hittade inga nya på Jula, men det var rätt så utplockat när jag var där.

Uploaded with ImageShack.us
Självbyggare
· Stockholm
· 10 270 inlägg
Har nu beställt 3st blad på Ebay i England. 3st för ca 240kr inkl frakt tänkte jag kunde vara OK för att testa. (35mm breda för trä)
Bosch bladen blev jag inte så impad av, det för "Hard wood" tappade tänder efter några snitt i vanligt trä och det för metall fixade knappt en M8, sedan var det slätta med tänder. Hoppas "fulbladen" från Ebay funkar lite bättre.
Bosch bladen blev jag inte så impad av, det för "Hard wood" tappade tänder efter några snitt i vanligt trä och det för metall fixade knappt en M8, sedan var det slätta med tänder. Hoppas "fulbladen" från Ebay funkar lite bättre.
Stämmer bra det. Körde nyss av ca 15st 4tums spik , och är man bara tillräckligt försiktig så sliter det inte alls mycket. Använder Bosch 28mm BIM bladet till allroundkapning.degas skrev:
Jag köpte ett av varje ifrån Biltema. Alltså ett cirkelformat fintandat och ett "plunge cut" typ, något grövre tänder för trä. tror det var de modeller som fanns, som sagt båda var totalt värdelösa. Inte ens värda 29:- stycket.
Mvh Fredrik
Mvh Fredrik
Självbyggare
· Stockholm
· 10 270 inlägg
Trist.
Hoppas ebay-bladen är bättre.
Självbyggare
· Stockholm
· 10 270 inlägg
Ebay bladen kom efter 2 dagar! Har kört lite med dem och de är faktiskt helt OK! Har tyvärr inte den etsade djupskalan som Bosch bladen har men för ren kapning har de funkat toppen. Har kört av ca 10st 1x4" och det skär fortfarande som det skall. 3 blad för ca 200kr får man väl säga är rätt OK.
Jag köpte en sån i förrgår då jag blev tvungen att köpa Bosch-blad. Adaptern fungerar klockrent, men jag är inte impad av bladen från Bosch. De är förvisso inte dåliga men Fein håller högre kvalité tycker jag. Att Fein-bladen är dyra håller jag inte med om.vojma skrev:
Artikelnummer är 2608000468720. Jag kollade inte vad den kostade, men min bättre hälft har inte gett ifrån sig några klagomål (än) så den var nog inte dyr.
