hsd hsd skrev:
Mycket bra jnivar , men global är bättre ...har jag hört (av de som har)
Jag har fiskarsknivar, är nöjd. Kan dock tipsa om att Rusta har ett kit med 3(?) globalknivar för 499:- Det är sjukt billigt och säkert slutsålt överallt. Men det kan va värt en titt..

Har både global och fiskars.
Nackdelen med fiskars skaft är att efter några års användning börjar kännas lite klibbiga och kletiga. Skärpan är fortfarande bra. Nackdelen med global är att de blir lite hala med blöta eller fuktiga händer. Summan av kardemumman blir att prismässigt vinner fiskars över de långt dyrare globalknivarna.
Köper man på kampanj går det nästan ett dussin fiskars på en global. Men det ser ju inte lika coolt ut på knivlisten i köket:cool:

J
W wiz skrev:
Jag har fiskarsknivar, är nöjd. Kan dock tipsa om att Rusta har ett kit med 3(?) globalknivar för 499:- Det är sjukt billigt och säkert slutsålt överallt. Men det kan va värt en titt..
Kan inte se något på Rustas sida. Gäller det bara i butik?

Ang. Fiskars ni som har dom är det Edge serien (svarta)?

T
J janerik12 skrev:
Kan inte se något på Rustas sida. Gäller det bara i butik?

Ang. Fiskars ni som har dom är det Edge serien (svarta)?
Vi har FunctionalForm :)

Stor skillnad i stålet mellan global och fiskars dock, men som vanlig konsument märker man knappast någon större skillnad. Jag har global, men det är mest på grund av ett prylbehov :)

S
Köpte Fiskars byggskyffel för 132kr på Bauhaus. Deras ordinarie pris var 329kr så det blev stor prisgarantisänkning mot Jula. Fiskars byggskyffel på en skärmdump från Jula med rabatterat pris från 299kr till 149kr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

W wiz skrev:
Har du hittat någon bra deal?
Jag har kollat runt lite i Tyskland, där kostar det 8435:- inkl frakt för det jag länkade tidigare, kittet och systainer med brickor och frässtål. [länk]
Då passar dessutom medföljande kabel..

Billigaste i Sverige (som jag hittat) är proffsmagasinet där kostar det 10 378:-

Det kliar i fingrarna.. :worried:
8435kr för allt inkl frakt är ett pris som jag INTE tror att man kan få det bättre annanstans som privatperson utan kontakt.
Tror jag tar därifrån, ska bara googla liten mer om återförsäljaren så de har bra historik.
Kör på den du med :)

Tack för hjälpen

slacker slacker skrev:
Jag tyckte faktiskt att detta var sjukt billigt - Under 10lax för en bromsad 750 vagn med tipp:

[länk]
Fast det är ju obromsat

J jonasz skrev:
Fast det är ju obromsat
Kanske dags att skaffa läsglasögon - Läste inte så pass och med tanke på att man satt handbroms enligt bild så räknade jag kallt med att vagnen var bromsad. Man lär sig nått nytt var dag...

• Gilla
wiz
  • Laddar…
hsd
slacker slacker skrev:
Kanske dags att skaffa läsglasögon - Läste inte så pass och med tanke på att man satt handbroms enligt bild så räknade jag kallt med att vagnen var bromsad. Man lär sig nått nytt var dag...
Ett fult trick, kanske eller slarv...
Bilden är på ett bromsat släp, katastrofvajer och bälg efter dragskålen finns bara på bromsat släp

hsd hsd skrev:
Ett fult trick, kanske eller slarv...
Bilden är på ett bromsat släp, katastrofvajer och bälg efter dragskålen finns bara på bromsat släp
Jag har vajer på mitt obromsade Reko (y)

hsd
Och det har godkänts av bilprovningen
Vajern är ju bara för att dra åt bromsen och om inte det finns en brytring blir det ombesiktning

FredrikR FredrikR skrev:
Jag har vajer på mitt obromsade Reko
Är det samma som jag har på mitt obromsade Reko släp så är det en liten, klent infäst vajerögla som jag inte riktigt visste vad jag skulle göra med. I brist på alternativ så brukade jag lägga den runt dragkroken, det fanns liksom inte så mycket annat man kunde göra med den. Vid ett tillfälle så frågade jag på bilprovningen i samband med besiktning och besiktningsmannen sa att det inte var något som hade med säkerheten att göra. Hans teori var att det bara var en ögla som tillverkaren använde för att hissa ner vagnen i galvbadet.

En rostig kabel hänger från en utrustningsdel mot en grushög.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Såhär ser min ut, ganska rostig märkte jag nu. Jag har som sagt inte brytt mig om denna de senaste åren.

Har inte alla moderna lätta släpvagnar bromswire?
Jag är av uppfattningen att det är någon EU bestämmelse.
När jag tittat på nya släpvagnar så har samtliga vajer, jag tror vajern kom i samband med att tillåtna maxhastigheten höjdes.
Det enda nya jag ser utan vajer är båtupptagningsvagnar men de är inte släp utan efterfordon.
Jag har fått olika bud när jag frågat om vajern allt från att den måste sitta i en ögla till att den inte ska användas.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.