20 348 läst ·
103 svar
20k läst
103 svar
Black Friday - Tips
Har både global och fiskars.
Nackdelen med fiskars skaft är att efter några års användning börjar kännas lite klibbiga och kletiga. Skärpan är fortfarande bra. Nackdelen med global är att de blir lite hala med blöta eller fuktiga händer. Summan av kardemumman blir att prismässigt vinner fiskars över de långt dyrare globalknivarna.
Köper man på kampanj går det nästan ett dussin fiskars på en global. Men det ser ju inte lika coolt ut på knivlisten i köket
Nackdelen med fiskars skaft är att efter några års användning börjar kännas lite klibbiga och kletiga. Skärpan är fortfarande bra. Nackdelen med global är att de blir lite hala med blöta eller fuktiga händer. Summan av kardemumman blir att prismässigt vinner fiskars över de långt dyrare globalknivarna.
Köper man på kampanj går det nästan ett dussin fiskars på en global. Men det ser ju inte lika coolt ut på knivlisten i köket
Kan inte se något på Rustas sida. Gäller det bara i butik?W wiz skrev:
Ang. Fiskars ni som har dom är det Edge serien (svarta)?
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 024 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 024 inlägg
Produkter som diskuteras: "byggskyffel"
Byggskyffel 75K Serva
Med trampkant
541 kr inkl moms
Läs mer
8435kr för allt inkl frakt är ett pris som jag INTE tror att man kan få det bättre annanstans som privatperson utan kontakt.W wiz skrev:Har du hittat någon bra deal?
Jag har kollat runt lite i Tyskland, där kostar det 8435:- inkl frakt för det jag länkade tidigare, kittet och systainer med brickor och frässtål. [länk]
Då passar dessutom medföljande kabel..
Billigaste i Sverige (som jag hittat) är proffsmagasinet där kostar det 10 378:-
Det kliar i fingrarna..![]()
Tror jag tar därifrån, ska bara googla liten mer om återförsäljaren så de har bra historik.
Kör på den du med
Tack för hjälpen
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 7 166 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 7 166 inlägg
Ett fult trick, kanske eller slarv...slacker skrev:
Bilden är på ett bromsat släp, katastrofvajer och bälg efter dragskålen finns bara på bromsat släp
Är det samma som jag har på mitt obromsade Reko släp så är det en liten, klent infäst vajerögla som jag inte riktigt visste vad jag skulle göra med. I brist på alternativ så brukade jag lägga den runt dragkroken, det fanns liksom inte så mycket annat man kunde göra med den. Vid ett tillfälle så frågade jag på bilprovningen i samband med besiktning och besiktningsmannen sa att det inte var något som hade med säkerheten att göra. Hans teori var att det bara var en ögla som tillverkaren använde för att hissa ner vagnen i galvbadet.FredrikR skrev:
Har inte alla moderna lätta släpvagnar bromswire?
Jag är av uppfattningen att det är någon EU bestämmelse.
När jag tittat på nya släpvagnar så har samtliga vajer, jag tror vajern kom i samband med att tillåtna maxhastigheten höjdes.
Det enda nya jag ser utan vajer är båtupptagningsvagnar men de är inte släp utan efterfordon.
Jag har fått olika bud när jag frågat om vajern allt från att den måste sitta i en ögla till att den inte ska användas.
Jag är av uppfattningen att det är någon EU bestämmelse.
När jag tittat på nya släpvagnar så har samtliga vajer, jag tror vajern kom i samband med att tillåtna maxhastigheten höjdes.
Det enda nya jag ser utan vajer är båtupptagningsvagnar men de är inte släp utan efterfordon.
Jag har fått olika bud när jag frågat om vajern allt från att den måste sitta i en ögla till att den inte ska användas.