26 819 läst ·
17 svar
27k läst
17 svar
Blå Bosch vs Makita eller kanske Hitachi?
Inget märke har generellt bäst verktyg, ja kör blå Bosch stickis o multiverktyg, makita gipsdragare (inte helt nöjd) och tigersåg, övrigt Dewalt. Var ja tvungen och välja enbart 1 märke står de mellan Dewalt och makita, och tror ja föredrar Dewalt, så mycket spö mina verktyg fått och ändå levererar inger respekt
Medlem
· Västerbotten
· 872 inlägg
Givetvis hade det varit optimalt att plocka just den maskinen för det arbetet oavsett märke, men åtminstone jag ser det som en väsentlig ekonomisk fråga när det kommer till batterimaskiner. En naken maskin är inte så dyr från något utav märkena men batterierna kostar ju desto mer. Till och med på eBay går batterierna på dryga tusenlappen till respektive tillverkare om man tittar på batterier kring 4-5 ampere och 18 volt.schmakita skrev:
Sladd-maskiner spelar mindre roll förstås.
Så det är väl en anledning till att jag begränsar mig.
Jag kör Milwaukee hemma i t-loc systainer, Hilti på jobbet i l-boxx. Föredrar nog l-boxx då man får plats med lite mer pga bredden. Kör du bosch får du oftast l-boxx på köpet vilket kan vara en fördel vid förvaring. Vad du än väljer kommer du med största sannolikhet bli nöjd. Åk ut och känn på grejerna och ta de du tycker är skönast.
Klicka här för att svara