Om någon springer på en bra kampanj på blå bosch skruvdragare, 12 eller 14.4 V nånstans, så kan ni väl hojta till. Tänker på er lyckans ostar som hittade 50% på röda prislapparna på Jula för ett tag sen....

GSR 14,4 ink 2 st 2,0Ah NiMh batterier och väska för 1995, (2700 ord pris) i dag på K-Rauta i Södertälje. Finns antagligen på alla K-Rauta.

Har själv den skruvdragaren. Helt underbar och väger bara 0,1kg mer än 12 voltaren. Köp ingen "Heavy duty" då de väger ca ytterligare 1kg.

Jag skruvade 1500 trallaskruv med min skruvdragare. Vikten på skruvdragaren är mycket viktigare än vad man tror när man känner på den i butiken.

Instämmer med föregående talare. Men finns det verkligen någon marknad för 12voltaren med tanke på den lilla viktskillnaden? Iofs är skillnaden i prestanda är också väldigt liten så skulle man få tag i en 12voltare för runt 1500 så kanske man lika gärna kunde ta den.

Zephir

Leif... skrev:
Jämrans K-rauta, det finns inte en butik inom 15mils radie (hade inte ens hört talas om den kedjan innan jag hittade detta forum). Skulle annars mycket väl kunnat tänka mig 14 voltaren för det priset.
Jag har samma problem, bor utanför Uppsala, måste åka till Sthlm eller Västerås för att komma till nån K-rauta...

Farsan har 14.4 an och jag har 12 an , det är mycket lite skillnad mellan dessa.

Märsta Järn & Färg har GSR 12 V med 3 batterier för 1995:- (ord. 2595:- )

Vilket är bättre; 12 V med 3 batterier eller 14.4 V med 2 batterier på K-Rauta? ??? ???

Enda skillnaden jag kan se är momenten:
12 V - 32 Nm
14.4 V - 35 Nm

Osså, 0,1 kg i vikt då ...

Jag hade tagit en 12a med 3 batterier.
Batterierna är ju rätt dyra och maskinerna har för lite effektskillnad för att du skall märka en speciellt stor skillnad.

Nu har jag sprungit på en begagnad 12VE-2 som är i ruskigt bra skick. Och så är det kitet där ficklampan följer med (med 2x2.6Ah NiMH). Visst är den tung, men jäklar vilket klipp det är i den. Hade tänkt mig en vanlig, men det blir nog den här i alla fall.

Bosch GSR 12V går att köpa nya på nätet via ebay.de för ca €130
Ett ställe jag kollade med ville ha ca 1490 skr inkl frakt till Sverige.
Detta gällde modellen som levereras med 2 st 2,0Ah NiMh -batterier.

Nu har jag kört lite med 12 VE-2:an och visst går den bra. ...men den känns lite konstig...och då menar jag designen på maskinen. Den är lite "uppnosig" så att säga, inte 90-grader mellan handtag och chuck som många andra skruvdragare och det känns lite ovant. Man lägger på lite tryck och trillar av (skjuter undan) skruven. Men det är ju iofs en vanesak då föregående dragare var "rakare". ;)

Men plus i kanten får dragaren i alla fall ;D ;D

Vad skiljer GSR12V jämfört med GSR12V VE-2?`

/Andreas

andreasimner skrev:
Vad skiljer GSR12V jämfört med GSR12V VE-2?`

/Andreas
Är inte 100% säker men tror att det är kraftigare batterier och en LCD-display på VE-2.

Kraftigare batterier (+), högre vridmoment (+), kraftigare chassi (+-), tyngre (-)

LCD... :o Sedan när började Bosch blå med sådana saker?? Det hittar man oftast på icke-proffs maskiner (än så länge)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.