Hej!
Jag har en björn filter monterad efter min vattenmätare. Det vore dags att byta filtern. Filterhuset sitter dock fast, kan inte vrida locket med hjälp av filternyckeln. Försökte knacka lite runt med hammare, vrida själva genomskinliga huset osv. Det sitter så hårt att nyckeln gick sönder.
Hur kan jag lösa problemet? Har ni någon bra trick? Hur öppnas det överhuvudtaget? Mot eller medurs?
Tack för hjälpen!
Jag har en björn filter monterad efter min vattenmätare. Det vore dags att byta filtern. Filterhuset sitter dock fast, kan inte vrida locket med hjälp av filternyckeln. Försökte knacka lite runt med hammare, vrida själva genomskinliga huset osv. Det sitter så hårt att nyckeln gick sönder.
Hur kan jag lösa problemet? Har ni någon bra trick? Hur öppnas det överhuvudtaget? Mot eller medurs?
Tack för hjälpen!
Har du släppt på vattentrycket?
Stäng ventilen innan filtret, det bör finnas en skruv på filterhuset för att släppa ut övertrycket, om det gör det, stäng isåfall ventilen efter också, annars öppna en tappkran å släpp ut övertrycket, stäng den sen.
Stäng ventilen innan filtret, det bör finnas en skruv på filterhuset för att släppa ut övertrycket, om det gör det, stäng isåfall ventilen efter också, annars öppna en tappkran å släpp ut övertrycket, stäng den sen.
Nej, jag har inte släppt trycket. Bara stängde kranen innan mätaren (och filtern). Då ska jag testa öppna en kran efter (kan inte komma ihåg om det finns skruv. Kommer att kolla)...Demmpa skrev:
Tack för tips!
Kan det vara skruvet som behöver lossnas att minska trycket?Demmpa skrev:
Klicka här för att svara

