Vad är det för bitshållare de där TV-snickarna typ Timell använder? Det ser ut som en liten chuck i äneden men det är det väl inte? Jag hittar bara vanliga raka med liten magnet i.

Nä, det är en fjäderbelastad hållare som kniper åt bitsen så den inte fastnar i skruven eller materialet när man skruvat i.
När man drar den bakåt släpper den bitsen.
Sid 221 i Clas Ohlson. nr 30-8570.
Mycket bra grej när man skruvar trall t.ex och inte kör med långbits.

Jag förutsätter att du har katalogen... ;)

Mogge skrev:
En man utan clas ohlson katalog är som en kvinna utan spegel...
8)
Vad ska man med papperskatalogen till?

http://www.clasohlson.se/

MathiasS skrev:
Vad ska man med papperskatalogen till?
::) Dasslektyr! ;) ;D

...sänglektyr, morronlektyr vid frukostbordet, bygglektyr, coffetable-lektyr.

C-O på nätet använder inte en riktig byggare  8)

Dessutom existerar ett par, tre ex på strategiska platser i bygget för att ständigt vara till hands (precis som en del andra kataloger i PAPPERSformat).

Immobil skrev:
::) Dasslektyr! ;) ;D

Näe där läser jag Bilsport.... ::)

MathiasS är en nätnörd. 8)
Det är ju pappersupplagan som gäller - det är ju den man har i handen när man går runt i butiken.
Så ser ni en fjolla med handdator på CO, så är det sannolikt MathiasS. ;)

KarlXII skrev:
MathiasS är en nätnörd.  8)
Det är ju pappersupplagan som gäller - det är ju den man har  i handen när man går runt i butiken.
Så ser ni en fjolla med handdator på CO, så är det sannolikt MathiasS.  ;)
Ska Mr 2419-inlägg kalla mig för en nätnörd...... :o

Men du har en poäng, jag måste snacka med chefen för jag har faktiskt ingen handdator.

Men.....där (på webben, sonen har lekt med pappersvarianten) så heter den ju just chuck. Förvirrad. Får väl köpa en sån där då....måste ha allt....måste ha alla....måste ha allt

Föresten. De som har papperkatalogen med sig på affären, är inte de sådana som har läsglasögon med senilsnodd i pannan och skärpet till syntetbralloran ovanför naveln?

Alfons_Helikopter skrev:
Föresten. De som har papperkatalogen med sig på affären, är inte de sådana som har läsglasögon med senilsnodd i pannan och skärpet till syntetbralloran ovanför naveln?
Vad snackar du om? Har inte ALLA det...?

Bob_the_builder
Jag kan rekommendera Black&Deckers bitshållare. Den har lite annorlunda konstruktion (man vrider istf att dra) jämfört med de som säljs av Classe mfl. B&D-hållaren är dyrare men funkar mycket bra. Jag har förbrukat ett par av den andra sorten - efter ett tag tappar den greppet om bitsen.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.