1 652 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Bitshållare som wobblar?
Hej,
Jag har precis köpt en ny skuvdragare. Med i förpackningen följde bland annat en bitshållare och en uppsättning bits. Men när man kör med bitshållaren i skruvdragaren så wobblar den en del (man ser det ganska tydligt om man tittat "rakt in i" bitshållaren framifrån när den roterar). Sätter jag i en annan bitshållare som jag köpt separat så wobblar den nästan inte alls. Och sätter jag ett borr i skruvdragaren så wobblar inte heller det, så det verkar alltså som att chucken är ok.
Så nu är frågan helt enkelt om det är normalt att en bitshållare ska wobbla lite grand, eller om det tyder på att bitshållaren är av sämre kvalitet eller till och med feltillverkad?
Tack!
Jag har precis köpt en ny skuvdragare. Med i förpackningen följde bland annat en bitshållare och en uppsättning bits. Men när man kör med bitshållaren i skruvdragaren så wobblar den en del (man ser det ganska tydligt om man tittat "rakt in i" bitshållaren framifrån när den roterar). Sätter jag i en annan bitshållare som jag köpt separat så wobblar den nästan inte alls. Och sätter jag ett borr i skruvdragaren så wobblar inte heller det, så det verkar alltså som att chucken är ok.
Så nu är frågan helt enkelt om det är normalt att en bitshållare ska wobbla lite grand, eller om det tyder på att bitshållaren är av sämre kvalitet eller till och med feltillverkad?
Tack!
Produkter som diskuteras: "Bitshållare"
Bitshållare
Våra bitshållare är designade för att erbjuda bekvämlighet och enkelhet när du arbetar med olika skruv- och borrprojekt. De håller dina bits stabila och säkra under användning, vilket möjliggör mer noggrannhet och effektivitet i ditt
Läs mer
Det är en Bosch GSR 10.8 V-LI-2 skruvdragare, som är kanonbra i övrigt. Någon annan som har en sådan som kan uttala sig om deras bitshållare som följde med är ok?
Den separata bitshållaren som jag jämförde med var från en Hitachi bitssats.
Den separata bitshållaren som jag jämförde med var från en Hitachi bitssats.
Produkter som diskuteras: "bitssats"
Bitssats 19 delar FAST
Ett urval av bits
425 kr inkl moms
Läs mer
Den skal ikke være sånn, og iallefall ikke på en blå bosch. Nå vet jeg ikke hvor mye bosch har lagt penger i tilbehøret, men på en blå bosch burde man forvente litt mer en bare jalla.
Så enten er det bare å hive den, eller be bosch sende ny.
Så enten er det bare å hive den, eller be bosch sende ny.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden