Vad är skillnaden?

• Gilla
Workingclasshero och 3 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Vad är skillnaden?
Förmodar att det är svaret på min fråga.
(När jag sökte efter bits i en onlinebutik fanns alternativen ”bits” och ”skruvbits”).

:surprised:

Bästa svaret

Ett bits är ett bits är ett bits....
Jag använder mina bits i skruvdragare, borrmaskiner handskruvmejslar och som verktyg att göra torxinfästning i hemgjorda skruv.
Kort sagt så passar de där du använder dem.

/W

• Gilla
Bannad-användare
  • Laddar…
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Ett bits är ett bits är ett bits....
Jag använder mina bits i skruvdragare, borrmaskiner handskruvmejslar och som verktyg att göra torxinfästning i hemgjorda skruv.
Kort sagt så passar de där du använder dem.
Tack så mycket! Det var väldigt vänligt.
/W

I ILoveFunkis skrev:
både skruvbits och vanliga bits till båda ändamålen?
För mig är det två olika namn på samma sak men länka till butiken som använder begreppen kanske någon förstår vad de menar.

• Gilla
Bannad-användare
  • Laddar…
En bits.
Två bitar.
Tre eller fler bitarn.

• Gilla
Bannad-användare
  • Laddar…
I ILoveFunkis skrev:
Ursäkta det sena svaret. Här är två länkar:
Tack för länkarna och jag tar mig friheten att föreviga bilderna för framtida forskning som kanske kommer att begripa skillnaden för jag gör det dock inte... :thinking::oops:

Kanske ska vi dra slutsatsen att bits säljs i trepack och skruvbits är lite hårdare... :crysmile:

3-pack pozidriv bits, 25 mm storlek, marknadsförd för dess S2 Plus zinkfosfatering och 1/4-tums sexkantsskaft.

Ett extrahårt PZ2 kryss-skruvbits på 25mm, annonserat med pris, säljs i trepack, med valet av olika storlekar.

• Gilla
Bannad-användare
  • Laddar…
alla bits är ju inte till för att skruva med ,det finns ju bitsborr oxså

• Gilla
Bannad-användare
  • Laddar…
Exakt vad man menar med bits och skruvbits vet jag inte. Men det är skillnad på bits och bits.
Jag försökte använda impact-bits i en maskin utan slag. Jag trodde att skillnaden mellan impact och "vanlig" bits låg i materialet, och kanske att den skulle kunna flexa lite i slagskruvdragaren. Men det som hände var att bitsen slirade i skruven hela tiden, precis som om bitsen skulle vara slutkörd. När jag däremot stoppade tillbaks det i slagskruvdragaren var allting som vanligt igen. Så där skiljer någonting i geometrin mellan impact-bits och vanliga bits.

P PatrikJo skrev:
Exakt vad man menar med bits och skruvbits vet jag inte. Men det är skillnad på bits och bits.
Det kan även vara en gigantisk skillnad på kvalitet/hållbarhet. Jag var en gång "tvungen" att köpa svindyra bits för kanske närmare 200 SEK för ett fempack och jag drog nog ett helt tralldäck men en enda av dessa. Om det sen lönar sig vet jag inte då jag alltid brukar tappa bort dom om de nu inte hamnar i slutförvaring i någon hemlig vrå av tvättmaskinen... :oops:

Alfredo Alfredo skrev:
Tack för länkarna och jag tar mig friheten att föreviga bilderna för framtida forskning som kanske kommer att begripa skillnaden för jag gör det dock inte... :thinking::oops:

Kanske ska vi dra slutsatsen att bits säljs i trepack och skruvbits är lite hårdare... :crysmile:

[bild]

[bild]
:rofl: Det låter perfekt för mig!

Alfredo Alfredo skrev:
Det kan även vara en gigantisk skillnad på kvalitet/hållbarhet. Jag var en gång "tvungen" att köpa svindyra bits för kanske närmare 200 SEK för ett fempack och jag drog nog ett helt tralldäck men en enda av dessa. Om det sen lönar sig vet jag inte då jag alltid brukar tappa bort dom om de nu inte hamnar i slutförvaring i någon hemlig vrå av tvättmaskinen... :oops:
Tror att du kan ha rätt.
Köpte Bosch Skruvbits innan jag såg att det fanns skruvbits och bits. De var ena hårda jäklar och har inte nötts ut snabbt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.