När jag igår höll på att skruva ihop min altan lyckades jag spräcka min bitshållare.
Kan någon ge mig ett tips var man kan köpa en ny av god kvalitet (den jag använde var inköpt på Biltema av den här varianten: http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=76959)
Kan någon ge mig ett tips var man kan köpa en ny av god kvalitet (den jag använde var inköpt på Biltema av den här varianten: http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=76959)
Produkter som diskuteras: "bitshållare"
Bitshållare
Våra bitshållare är designade för att erbjuda bekvämlighet och enkelhet när du arbetar med olika skruv- och borrprojekt. De håller dina bits stabila och säkra under användning, vilket möjliggör mer noggrannhet och effektivitet i ditt
Läs mer
Jag köpte Wera's Rapidaptor bitshållare på Bauhaus. En med och en utan magnet. Nu har jag inte hunnit använda dessa särskilt mycket men jag är mycket nöjd hittils. Det är väl inte direkt den billigaste sorten men deras skruvmejslar och bits är ju enastående så jag utgår från att bitshållarna håller samma kvalitet.
Jag har en Felo star som jag tycker är grymt bra på alla vis.
Jag hade en hållare av okänt märke som "nöp" tag i bitsen på ett alldeles förträffligt sätt, men den fick anmälas försvunnen för ett tag sedan. Gick och köpte mig en Bacho i tron om att den skulle vara bra, men suck... alltför ofta sitter bitsen kvar i skruven efter avslutad skruvning. Låsmekanismen gör inte sitt jobb helt enkelt. Irriterande... 
Ni som är nöjda (Rund_skruvad, jac), jag antar att ni inte upplever detta problemet?
Andra tips på hållare med bra nyp i mottages förstås också tacksamt.
Ni som är nöjda (Rund_skruvad, jac), jag antar att ni inte upplever detta problemet?
Andra tips på hållare med bra nyp i mottages förstås också tacksamt.
Jag köpte en Wera bitssats med bitschuck på Clas Ohlson för ett tag sedan. http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=15331896
Tyvärr pajade bitschucken omgående, vilket berodde på att magneten lossnade. Jag lämnade tillbaka prylarna och fick pengarna tillbaka. Jag vet inte om det var ett måndagsex, men varumärket Wera fick sig en törn i mitt bakhuvud iaf. (Bi-Torsionbitsen tycker jag däremot är super.) Till saken hör att jag använde chucken bara för vanlig skruvdragning.
Tyvärr pajade bitschucken omgående, vilket berodde på att magneten lossnade. Jag lämnade tillbaka prylarna och fick pengarna tillbaka. Jag vet inte om det var ett måndagsex, men varumärket Wera fick sig en törn i mitt bakhuvud iaf. (Bi-Torsionbitsen tycker jag däremot är super.) Till saken hör att jag använde chucken bara för vanlig skruvdragning.
Produkter som diskuteras: "bitssats"
Bitssats 19 delar FAST
Ett urval av bits
425 kr inkl moms
Läs mer
Håller med dig om att detta är ett problem!! Jätte jobbigt att hela tiden behöva kontrollera att bitet sitter kvar i hållaren efter att man dragit i en skruv. Undrar om det blir bättre med att använda bit och hållare från samma leverantör, passformen borde vara bättre då.bygga_bo skrev:
Inte efter att jag köpte felo hållarenbygga_bo skrev:
Det finns givetvis andra märken som har det också.
En sån bits hållar har jag aldrig sett!phl skrev:
Kan du ge ett exempel, en länk möjlighet.
Tack på förhand!