37 249 läst ·
230 svar
37k läst
230 svar
Biorum "light" - köpråd projektor, duk, högtalare
Du vet att du har svenska menyer va?!D dan-lind skrev:Visste inte att det var möjligt att släcka ned den delen av bildchippet, så dåligt påläst är man. Vad heter linjesläckning på engelska? Borde kanske kika mer på det. Å andra sidan märkte jag inget ljusläckage i letterbox-delen som hamnade utanför duken igår.
Noterade att linsminnet på TW9300 har en ”bugg”. Om man vid sista steget av linsinställningen flyttar bilden fram och tillbaka för att hitta bästa positionen så är det stor risk att den sparade positionen hamnar lite fel sen vid återkallelse från minnet. Har läst några trådar där det beskrivs att man bara ska flytta bilden i en riktning (t.ex. uppåt), hellre i små steg till den perfekta positionen istället för att hålla inne knappen så bilden rör sig för långt och sen tvingas backa tillbaka.
Min är på engelska men har den inte inkopplad eller kommer ihåg ... På svenska versionen heter det släckning och ligger i signal menyn långt ner. Blanking kanske?D dan-lind skrev:Visste inte att det var möjligt att släcka ned den delen av bildchippet, så dåligt påläst är man. Vad heter linjesläckning på engelska? Borde kanske kika mer på det. Å andra sidan märkte jag inget ljusläckage i letterbox-delen som hamnade utanför duken igår.
Noterade att linsminnet på TW9300 har en ”bugg”. Om man vid sista steget av linsinställningen flyttar bilden fram och tillbaka för att hitta bästa positionen så är det stor risk att den sparade positionen hamnar lite fel sen vid återkallelse från minnet. Har läst några trådar där det beskrivs att man bara ska flytta bilden i en riktning (t.ex. uppåt), hellre i små steg till den perfekta positionen istället för att hålla inne knappen så bilden rör sig för långt och sen tvingas backa tillbaka.
Fick dit dom utan förborrning, men de hade absolut inte suttit ivägen!putte22 skrev:
Tog slut på kabel med 1 spot kvar, får hem fler imorgon och då ska det finnas kabel hemma också.
Eliten är bra, handkontrollen pratar RF med hubben som kör IR till enheterna. Inga problem med riktning eller annat. Den funkar även ihop med Amazon Echo:n och Fibaro HC2:an via en Raspberry så det går att styra allt via den och då även IR kontrollerade prylar med röststyrning. Enheter som går att styra över nätverk hittar den och lägger till automatiskt.D dan-lind skrev:
Kollar ni mycket på TV på duken? Alltså marksänd eller satellit.
Kom en antennsladd ner genom bjälklaget i ena hörnet, men den verkar inte få liv i Boxern..funderar om man ska dra en ny antenn ner medans man ändå håller på så att säga
Skulle kunna tänka mig sport, men själv är jag måttligt road av sport på tv, skulle vara längdåkningen då, och kanske nå OS och VM matcher..
Kom en antennsladd ner genom bjälklaget i ena hörnet, men den verkar inte få liv i Boxern..funderar om man ska dra en ny antenn ner medans man ändå håller på så att säga
Skulle kunna tänka mig sport, men själv är jag måttligt road av sport på tv, skulle vara längdåkningen då, och kanske nå OS och VM matcher..
Lite lockande, sitter en del Nexa puckar i huset nu, halvsugen på att uppgradera Tellsticken till en Znet V2 men då har man ju (väl?) ingen glädje av en Elite?TeroM skrev:
Eliten är bra, handkontrollen pratar RF med hubben som kör IR till enheterna. Inga problem med riktning eller annat. Den funkar även ihop med Amazon Echo:n och Fibaro HC2:an via en Raspberry så det går att styra allt via den och då även IR kontrollerade prylar med röststyrning. Enheter som går att styra över nätverk hittar den och lägger till automatiskt.
Pratar nån annan controller med Nexa puckarna (433Mhz)?
Jag har några Nexa prylar kvar som styrs via Nexa Bridge via Fibaro HC2:an så det går. Så länge du har en controller som kan skicka html kommandon till Bridgen så går det at lösa. Sen bör du ju läsa Nexa Bridge tråden så inser du att den produkten är inget att gå för idag (än) ... Men det finns väl en vassare Tellstick som har både z-wave och 433 Mhz styrning?FredrikR skrev: