Jag har köpt en 170x45 regel på fyra meter att sätta upp mellan två björkar för att sedan hänga ett par gungor i. Har sett att en del använder spännband/ lastspännare för att sätta fast bjälken med. Tror ni det blir säkert nog att använda nylonrep istället? Dels för att spara pengar men också för att de kommer sitta över vintern.
Produkter som diskuteras: "spännband"
Spännband & remmar
Upptäck vårt sortiment av spännband och remmar, perfekt för att säkra last och utrustning under transport eller lagring. Vårt sortiment omfattar allt från lätta spännband för enklare uppgifter till tunga lastremmar för tyngre jobb.
Läs mer
jag tänker att metallen kanske rostar över vintern.
Skulle det räcka med enkla spännband som dessa:
eller behövs såna där man spänner åt:
Tänker att även en vuxen ska kunna gunga.
Skulle det räcka med enkla spännband som dessa:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
eller behövs såna där man spänner åt:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tänker att även en vuxen ska kunna gunga.
Den rostar nog minst lika mycket på sommaren i regnen.T Trrttsch skrev:
Jag skulle gå på något kraftigare.T Trrttsch skrev:
De där funkar säkert om spännmekanismen verkar stabil. Har stött på billiga klena spännband där man mer eller mindre förstörde spännmekanismen när man drog åt lite. De du visar ser dock bättre ut men har aldrig provat just dessa själv.T Trrttsch skrev:
Spännband tål sällan konstant uv-ljus så jag skulle antingen se till att de gör det vid inköp och knyta fast dem eller köpa rep som har UV-skydd.
Rep är oftast enklare att spänna än spännband. Kan man knyta skorna kan man göra en "trucker hitch" och svårare än så är det inte.
Rep är oftast enklare att spänna än spännband. Kan man knyta skorna kan man göra en "trucker hitch" och svårare än så är det inte.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden