125 läst ·
2 svar
125 läst
2 svar
Biltemas Multibond på fasad?
Hej!
Har fruktansvärt djupa, fula spikhål som sitter lite hipp som happ på en fasad. Fasaden ska målas med akrylatfärg. Har köpt Biltemas Multibond (ej Rapid) för att fylla i hålen. (Jag vet att det kan tyckas overkill men tänkte testa.) Nu läser jag att Multibond är övermålningsbar med vattenbaserad färg... Någon som målat över Multibond med akrylatfärg på fasad ute?
Har fruktansvärt djupa, fula spikhål som sitter lite hipp som happ på en fasad. Fasaden ska målas med akrylatfärg. Har köpt Biltemas Multibond (ej Rapid) för att fylla i hålen. (Jag vet att det kan tyckas overkill men tänkte testa.) Nu läser jag att Multibond är övermålningsbar med vattenbaserad färg... Någon som målat över Multibond med akrylatfärg på fasad ute?
Hej, jag har använt Multibond vid 2 uterums byggen som jag målat över med Cuprinol Täckfärg, kanske 5-6 år sedan och det ser bra ut fortfarande. För kanske 15 år sedan använde jag smp massa av ett annat fabrikat som även det ser bra ut ( innan Multibond fanns) enligt mina erfarenheter så är Multibond likvärdigt med både 2 och 3 gånger så dyra märkes produkter.E Evelina77 skrev:Hej!
Ps, jag jobbar inte på biltema, troligen är det inte några större hemligheter i MS-polymerfogmassa, jag vet att kritiken kommer från de som säger att man får det man betalar för, det kanske är så men i mitt fall så har den billigare produkten fungerat till belåtenhet
Hej, glömde att jag limmade dörr foder vid badrumsrenovering, jag använder en dyr märkesprodukt (Tek 7) efter några dagar så var jag tvungen bryta loss fodren, jag klarade inte den starka kemiska lukten, monterade nya med multibond, de är på plats och luktfritt. Det är möjligt att lukten skulle ha avtagit så småning om men orkade inte väntaT teuvo tainio skrev:Hej, jag har använt Multibond vid 2 uterums byggen som jag målat över med Cuprinol Täckfärg, kanske 5-6 år sedan och det ser bra ut fortfarande. För kanske 15 år sedan använde jag smp massa av ett annat fabrikat som även det ser bra ut ( innan Multibond fanns) enligt mina erfarenheter så är Multibond likvärdigt med både 2 och 3 gånger så dyra märkes produkter.
Ps, jag jobbar inte på biltema, troligen är det inte några större hemligheter i MS-polymerfogmassa, jag vet att kritiken kommer från de som säger att man får det man betalar för, det kanske är så men i mitt fall så har den billigare produkten fungerat till belåtenhet
Klicka här för att svara