Hej,
Jag har målat med hela deras färgsystem. Olja, grundfärg och den svarta färgen. Inte på ett helt hus men staket och en pergola. Det har blivit väldigt bra. Både grundfärgen och täckfärgen täcker fint.
Ett av få färgsystem som fick godkänt på folksams test för något år sedan. Sen är det testet omtvistat verkar det som, men jag är inte speciellt insatt i just det.
Jag är nöjd med färgen. Täcker bra, enkel att måla med och bra pris! Den gråa nyansen har jag tyvärr aldrig använt.
/Fredrik
Jag har målat med hela deras färgsystem. Olja, grundfärg och den svarta färgen. Inte på ett helt hus men staket och en pergola. Det har blivit väldigt bra. Både grundfärgen och täckfärgen täcker fint.
Ett av få färgsystem som fick godkänt på folksams test för något år sedan. Sen är det testet omtvistat verkar det som, men jag är inte speciellt insatt i just det.
Jag är nöjd med färgen. Täcker bra, enkel att måla med och bra pris! Den gråa nyansen har jag tyvärr aldrig använt.
/Fredrik
Vi målade om en friggeboda förra sommaren den grundades en gång och sedan biltemas ljusgråa fasadfärg. Den är helt okej att måla med och täcker bra vid 2 lager färg. Sidorna är färdigmålade nu och färgen är ganska ljus. Vi funderar nu på att måla hela nybyggda garaget i samma färg just pågrund utav att det skiljer så mycket prismässigt. Vet ej hur många år det håller dock. Ncs måste jag kolla upp då jag inte vet riktigt sådär på direkten.P Per_G skrev:
Räcket och vindskivor är målade vita och resten biltemas ljusgråa.Byggprojektet skrev:
Vi målade om en friggeboda förra sommaren den grundades en gång och sedan biltemas ljusgråa fasadfärg. Den är helt okej att måla med och täcker bra vid 2 lager färg. Sidorna är färdigmålade nu och färgen är ganska ljus. Vi funderar nu på att måla hela nybyggda garaget i samma färg just pågrund utav att det skiljer så mycket prismässigt. Vet ej hur många år det håller dock. Ncs måste jag kolla upp då jag inte vet riktigt sådär på direkten.
HejByggprojektet skrev:
Vi målade om en friggeboda förra sommaren den grundades en gång och sedan biltemas ljusgråa fasadfärg. Den är helt okej att måla med och täcker bra vid 2 lager färg. Sidorna är färdigmålade nu och färgen är ganska ljus. Vi funderar nu på att måla hela nybyggda garaget i samma färg just pågrund utav att det skiljer så mycket prismässigt. Vet ej hur många år det håller dock. Ncs måste jag kolla upp då jag inte vet riktigt sådär på direkten.
Kan du ta lite fler kort på lite längre avstånd?
Funderar på att måla om huset i denna gråa men osäker om den är för ljus
Målade i våras, v-PRO faluröd. Tyckte den var bra att måla,återstår att se hur länge den ”håller”S super70 skrev:
Tjejen hittade ett hus som hon tyckte var fint, så vi frågade vilka färgkoder det var.Calle-81 skrev:
Så huset blir fortfarande gult med gråa knutar dock annan gul å grå än tidigare
Å färgmärket blev cuprinol
Hej. Ni som har målat med den är ni fortfarande nöjda? Inga mögel/alger prickar och sitter den bra?
Oberoende av färg får man mera eller mindre av grönt/svart, även beroende av plats och förutsättningar, även klimat i området. Så du kan få helt olika svar, det ingår i skötsel/underhåll mellan målning att minimera det om man så vill.
Färgen har jag ingen kunskap om och de här kedjorna utan "egen" tillverkning kan byta sådan och trots samma namn olika produkter.
Färgen har jag ingen kunskap om och de här kedjorna utan "egen" tillverkning kan byta sådan och trots samma namn olika produkter.
Okej. Tack för svar😊 få se om nån som använt biltema o se om de är värt o köra med den
Klicka här för att svara