S
Man får se upp med denna termostat som har anslutning M30x1,5 och sägs passa alla vanliga radiatorventiler.
Den passar till TA´s och Danfoss ventiler med adaptrar men inte MMA som har anslutning M28x1,5.

S Stegatorparn skrev:
Man får se upp med denna termostat som har anslutning M30x1,5 och sägs passa alla vanliga radiatorventiler.
Den passar till TA´s och Danfoss ventiler med adaptrar men inte MMA som har anslutning M28x1,5.
Tänkte mer på kvalitén men bra info, alla element i huset har idag danfoss vred av modell gammal med "slangklämm" anslutning, förutom ett nyinstallerat element med MMA termostat :)

Oj tror jag uttryckte mig kanske otydligt, det jag undrar är om den digitala termostaten är något att ha? Har någon den själv?
Är den ett vettigt alternativ ?
Att den passar på nuvarande ventiler tror jag rätt säkert.

G
Schwen92 Schwen92 skrev:
Oj tror jag uttryckte mig kanske otydligt, det jag undrar är om den digitala termostaten är något att ha? Har någon den själv?
Är den ett vettigt alternativ ?
Att den passar på nuvarande ventiler tror jag rätt säkert.
Blev det så att du testade denna? Har samma funderingar som du :), framförallt ljudnivån.

G Gnor skrev:
Blev det så att du testade denna? Har samma funderingar som du :), framförallt ljudnivån.
Hej ! Nej det blev ingen sån, efter lite efterforskningar så verkar alla rekommendera emot att köra termostat utom i något enskildt rum för bvp och ha termostaterna fullt öppna och styra värmen direkt på pumpen. Tydligen bättre för kompressorn.
Men om du köper en vill jag gärna veta hur den är :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.