Har den billiga varianten av elsåg från Biltema som ändå har funkat helt okej. Nu har den plötsligt börjat såga dåligt?? Alltså kedjan rullar men det går ungefär lika snabbt att såga igenom en mindre stam som det hade gjort med en fogsvans!

Har bytt kedja, fyllt på olja, spänt kedjan, rensat kring dreven och laddat batteriet. Fler idéer??
 
Har du satt kedjan åt rätt håll?
 
  • Gilla
-MH- och 3 till
  • Laddar…
P
Kollat så att svärdet inte är snedslitet?
Bilder hade varit bra..
 
Kedjan är inte felvänd efter bytet? De sågar riktigt kasst då
 
  • Gilla
Ulf Christensen
  • Laddar…
M Martin_ skrev:
Kedjan är inte felvänd efter bytet? De sågar riktigt kasst då
 
Detta ser väl rätt ut?
 
  • Närbild av en motorsågskedja och svärd med pil och texten "LOW KICKBACK".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
P
Är det skärpa vi talar om eller orken på maskinen?
 
P
Är kedjan ny? För den där ser väldigt slö ut...
 
Maskintok skrev:
Kollat så att svärdet inte är snedslitet?
Bilder hade varit bra..
Det ser inte snett ut vad jag kan se!
 
Maskintok skrev:
Är kedjan ny? För den där ser väldigt slö ut...
Jag har använt den i 10 min! Iof var förpackningen öppnad i affären, någon kanske hade lagt ner en gammal
 
Maskintok skrev:
Är det skärpa vi talar om eller orken på maskinen?
Vet inte riktigt! När batteriet är dåligt stannar den ju så fort det blir tyngre men så är det inte nu.
 
Idahlund Idahlund skrev:
Jag har använt den i 10 min! Iof var förpackningen öppnad i affären, någon kanske hade lagt ner en gammal
Räcker med att du sågar en halv sekund i något olämpligt så är det bara att avbryta och fila kedjan...
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 4 till
  • Laddar…
Kanske är det då...
 
Idahlund Idahlund skrev:
Detta ser väl rätt ut?
Svårt att avgöra men ser ut att vara dåligt bett på kedjan. Dvs ryttaren ser hög ut så den tar lite..
 
  • Gilla
Cheesen och 1 till
  • Laddar…
Idahlund Idahlund skrev:
Jag har använt den i 10 min! Iof var förpackningen öppnad i affären, någon kanske hade lagt ner en gammal
Det är inte helt ovanligt på Biltema. Folk köper en sak och lägger den gamla i förpackningen och returnerar varan. Jag har råkat ut för det själv, men det handlade om en annan pryl.
Numera verkar de granska saker som returneras ganska noga, men det kan ju slinka igenom något ändå.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.