22 759 läst ·
92 svar
23k läst
92 svar
Biltema kortar öppet köp
Okej jag som har 7 mil enkel resa till biltema ska alltså upptäcka att jag inte behöver en vara jag köpt, men behöva alternativ 1 behålla grejen ( inte bra ekonomiskt eller miljömässigt eftersom någon annan kunde köpt saken) alternativ 2 åka 14 mil och lämna tillbaka varan ( inte bra för plånboken, bensin kostnad ,samt miljö även här eftersom bilen släpper ut saker)tank77 skrev:
Jag kan köpa både ekonomiska och tidsmässiga argument till varför du inte vill åka 14 mil, bara för att byta en pryl på biltema. Utan vill försöka samordna bytet, med andra resor.Kromo skrev:Okej jag som har 7 mil enkel resa till biltema ska alltså upptäcka att jag inte behöver en vara jag köpt, men behöva alternativ 1 behålla grejen ( inte bra ekonomiskt eller miljömässigt eftersom någon annan kunde köpt saken) alternativ 2 åka 14 mil och lämna tillbaka varan ( inte bra för plånboken, bensin kostnad ,samt miljö även här eftersom bilen släpper ut saker)
Men, "miljön"!? Allvarligt talat, har folk blivit så hjärntvättade av miljö-facisterna?
För att citera de tyska kärnkraftsföresråkarna:
"Steinzeit? Nein danke!"
(Stenålder? Nej tack!)
Okej hjärntvättad tror jag inte men rädd om vår miljö och nästa generations miljö!!! Om alla kör det man måste men inte mer så tycker jag det är okej. Men om alla kör utan att tänka och du tror att det inte påverkar så tror jag det är du som är hjärntvättad! Tycker det är lysande att du tar upp kärnkraft, kärnkraft är något nödvändigt ont! Tycker inte det bör finnas men eftersom inte de andra energislagen går att utvinna tillräckligt mycket av så måste det finnas just nu.Cujo skrev:Jag kan köpa både ekonomiska och tidsmässiga argument till varför du inte vill åka 14 mil, bara för att byta en pryl på biltema. Utan vill försöka samordna bytet, med andra resor.
Men, "miljön"!? Allvarligt talat, har folk blivit så hjärntvättade av miljö-facisterna?
"Steinzeit? Nein danke!"
(Stenålder? Nej tack!)
Nyfniken skrev:
Jo kanske men varför ska vi slippa de här diskussionerna jag blir intresserad av hur vissa tänker. Jag kan inte förstå att det i Sverige sitter människor med dessa åsikter:
som sagt nödvändiga resor okej men inte fara bara för farandets skull!!!Cujo skrev:Jag kan köpa både ekonomiska och tidsmässiga argument till varför du inte vill åka 14 mil, bara för att byta en pryl på biltema. Utan vill försöka samordna bytet, med andra resor.
"Steinzeit? Nein danke!"
(Stenålder? Nej tack!)
Konstigare är väl då människor som släcker ljuset hemma i en timme om året "för miljöns skull" (!) och ett par månader senare flyger med hela familjen till andra sidan jordklotet på semester?Kromo skrev:
Håller verkligen med Nyfniken angående det.
Det är många som gnäller över bilismen och gärna berättar att de minsann både åker kollektivt och källsorterar. Men samma männskor tycker inte det är det minsta konstigt att flyga på semester flera ggr om året.
Själv tycker jag livet är för kort för att köra runt i något som har mindre än 500Nm.
Det är många som gnäller över bilismen och gärna berättar att de minsann både åker kollektivt och källsorterar. Men samma männskor tycker inte det är det minsta konstigt att flyga på semester flera ggr om året.
Själv tycker jag livet är för kort för att köra runt i något som har mindre än 500Nm.